نمایش نقاشی گمشده در موزه بریتانیا

یکی از تابلوهای نقاشی «دانته گابریل روستی» که برای مدت طولانی گم شده بود، در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته گاردین،‌ تابلو نقاشی «مرگ بروز سن پیته» (death of Breuze Sans Pitié) یکی از آثار «‌روستی» ـ نقاش و شاعر بریتانیایی ـ است که از اواخر دهه‌ی ۸۰ به بعد به ندرت در مکان‌های عمومی دیده شد.

این اثر گل سرسبد مجموعه‌ای خصوصی و بزرگ است که توسط «جان کریستین»‌ تاریخدان آثار هنری جمع‌آوری شده بود که اخیرا به موزه بریتانیا اهدا شده است.

تابلو «روستی»

«روستی» این تابلو نقاشی دو شوالیه اسطوره‌ای به نام‌های «Dinadan» و ‌«Breuze» را در صحنه نبرد با چاقو به تصویر کشیده است. در پشت تصویر دو شوالیه، جنازه مردی که از دار آوریخته شده و به همراه زنی با چهره ترسیده نیز به چشم می‌خورد.

مدیر نمایشگاهی که این تابلو نقاشی در آن به نمایش گذاشته می‌شود بیان کرد: «این تابلو کاملا مغایر با تصورات و انتظارات ما از «‌روستی» است. ما نقاشی‌هایی با فضای رمانتیک و رویایی از او انتظار داشتیم و این اثر درحقیقت یک تابلو نقاشی غیرمعمول است.»‌

این تابلو یکی از هفت تابلو نقاشی آبرنگی است که در اواخر دهه هشتاد توسط «‌ویلیام موریس» دوست «‌روستی» خریداری شد. «‌موریس» بعدها این تابلوهای نقاشی را فروخت و در نهایت پنج تابلو از این هفت تابلو از مجموعه‌ی موسسه «‌تیت»‌ سر درآوردند.

تابلوهایی که در موسسه «تیت» ‌قرار دارند همچون «کمد آبی» فضای مشابهی با دیگر آثار «روستی» دارند. شاید این تابلوی صحنه نبرد به دلیل متفاوت بودن با دیگر آثار، سرنوشتی کاملا متفاوت داشته است. این تابلو آخرین بار در سال ۱۹۲۶ در یک حراجی در نیویورک دیده شد و سپس در جهان هنر ناپدید شد. هیچ تصویری از این تابلو نقاشی وجود نداشت تا این که در سال ۱۹۹۳ در یک حراجی در شهر لندن کشف شد.

logo-samandehi