معرفی برگزیده رقابت "دوستی به روایت انسان هنرمند"

نگاهی به آثار خزر پوراحمدی

"عکاسی هم مثل هر رشته هنری دیگر توان دروغگویی و پنهان کردن حقایق را ندارد و هر آنچه در ناخودآگاه ما چه تلاش برای مخفی کردن بشود یا نه، عیان میکند."، این را خزر پور احمدی، هنرمند عکاس برگزیده فراخوان "دوستی به روایت انسان هنرمند" میگوید.

در ادامه خواننده گفتگوی خبرنگار گالری آنلاین با این هنرمند عکاس باشید.

خزر پوراحمدی فارق التحصیل کارشناسی معماری است. وی دوره های فیلمسازی را در موسسه خانه بامداد و دوره های عکاسی را در آموزشگاه عکاسی حرفه ای گذرانده است.

این هنرمند، شرکت در ورک شاپ عکاسی فستیوال رنگ در هند توسط آلفرد یعقوب زاده را نیز در کارنامه هنری خود دارد؛ و همچنین در زمینه فیلم کوتاه و ویدیوآرت هم تجربه فعالیت داشته است.

پوراحمدی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با انتخاب موضوع آثار خود و اینکه بیشتر به چه مسائلی گرایش دارد توضیح داد: باتوجه به دغدغه‌های شخصی‌ام، به موضوعات روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و موضوعات مستند گرایش بیشتری دارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکارهای حرفه ای ایشان در مواجه با موانع در طول کار چیست؟، بیان کرد: راه حلی که داشتم نقد و تحلیل و مشاوره با اساتید و آزمون و خطا و تکرار بوده است.

پوراحمدی در رابطه با دلیل اصلی انتخاب عکاسی به عنوان یکی از ابزار انتقال مفهوم به مخاطب و چگونگی شکل گرفتن این انتخاب توضیح داد: دلیل اصلی علاقه بوده است، عکاسی هم مثل هر رشته هنری دیگر توان دروغگویی و پنهان کردن حقایق را ندارد و هر آنچه در ناخودآگاه ما چه تلاش برای مخفی کردن بشود یا نه، عیان میکند. یک لحظه ثبت شده از زمان روان زندگی، گاه نادیده هایی را به جلوه می کشد که قطعا دیده شدنش باعث فراخی دید مخاطبش، با هر نگرشی میشود...

این هنرمند در ادامه با اشاره بر اینکه "من زنده یاد عباس کیارستمی را اولین آموزگار هنری خودم می دانم" افزود: نمیتوانم تک تک از افرادی که بر من تاثیر گذار بوده اند اسم ببرم ولی هر اثری که دیده‌ام و من را شگفت زده کرده روی من تاثیرگذار بوده است. جداسازی این تاثیرات از نظر من ممکن نیست و رهایی از این تاثیرات مرحله اسطوره شدن است.

وی معتقد است فرم مثل تمام المانهای بصری دیگر در اختیار انتقال فکر و دیدگاه هنرمند است.

پوراحمدی در آخر افزود: تلاش من این بوده تکرار دیگری نباشم، نگاهی نو و فکری نو ثبت کنم.




logo-samandehi