۱۸ خانه تاریخی تبریز به صورت مشارکتی مرمت می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت ۱۸ خانه تاریخی به صورت مشارکتی در تبریز خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی آبدار گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای رسالت خود طی سال‌های اخیر با فراهم کردن شرایط مناسب جهت جلب مشارکت اشخاص، اقدامات ویژه‌ای در راستای حفظ، مرمت و احیا خانه‌های تاریخی تحت مالکیت آن‌ها انجام داده است.

وی با بیان این‌که خانه‌های تاریخی در سه قالب مشارکتی، بخش خصوصی و مرمت مستقیم توسط اداره کل میراث فرهنگی مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند، اظهار کرد: با توجه به این‌که برخی از خانه‌های تاریخی متعلق به بخش خصوصی و یا سایر ارگان‌های استانی است، لذا با توجه به مشارکت مالی مالکان، مرمت و بازسازی بناهای مذکور با روند سریعتری از سوی اداره کل پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در همین راستا ۱۸ خانه تاریخی از جمله خانه‌های «ساوجبلاغی، گنجعلی زاده، نقشینه، سلیمانی، قابچی، عهدی، سرکاراتی، فتح‌الله‌یف و ... به صورت مشارکتی در حال مرمت و بازسازی هستند.

آبدار ضمن بیان این‌که مشارکت مذکور در قالب اعتباری ۱۳ میلیارد ریالی در حال اجراست، گفت: آمادگی داریم در قالب عقد تفاهم نامه های مشارکت با دارندگان خانه های تاریخی و با تامین اعتبار مورد نیاز اقدام لازم در راستای مرمت و احیا را به عمل آوریم.

logo-samandehi