در حاشیه نمایشگاه « طبیعت بی جان ۱+۱۲» مطرح شد

رضا عنصری: اثر من در نمایشگاه پر از دوگانگی و تناقض است

«احساس، تردید، خشم و نابسامانی های ذهنی در مقابل منطق، قطعیت، سکوت و نظم؛ و او همواره در این فضای پر تناقص پر از باید و نباید با چارچوب‌های اجتناب ناپدیری- که محصول دوران خاصی بوده- زیسته است» این ها شرح حالی از رضا عنصری از دوره سالهای ۵۷ تا ۶۷ است.

عنصری از هنرمندان حاضر در در نمایشگاه « طبیعت بی جان ۱+۱۲» است که به همت کارگروه نمایشگاه های انجمن هنرمندان نقاش ایران و به کیوریتوری عیسی جباری برگزار شده است. در ادامه شرح خواننده گفتگو با این هنرمند باشید.

وی در رابزه با اثر خود در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد: نقاشی ام که در این نمایشگاه حضور دارد برایم پر از دوگانگی ها و تناقضاتی است که همواره در درونم جاری بوده است. با توجه به مقتصیات ذهنم در این اثر از حداقل مواد و نشانه ها استفاده کرده ام؛ چرا که به باورم کنتراست بالای تیره و روشن و فضای دو گانه انتزاع تغزلی و هندسی موجود در اثر خود بیانگر هستند و فضای جدلی و القایی مورد نظرم را بازگو می کنند.

عنصری افزود: همچنین رنگ قرمز مختصر و موجزی که در این اثر می بینید حضور تپنده و زنده و پویایی را در این فضای پر جدل به رخ می کشد. در نهایت نقاشی برایم طرح یک چرایی است و مخاطب را به مشارکت در خوانش اثر دعوت می کنم.

وی در پایان افزود این اثر از مجموعه های قبلی من انتخاب شده است.

علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند تا ۲۳ مهرماه همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ١٣ الی ٢١ به گالری های استاد ممیز، زمستان، پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه نمایند.

logo-samandehi