نمایشگاه عکس از تکیه های دوره قاجار در باغ موزه ی هنر ایرانی

نمایشگاه عکس از تکیه های دوره قاجار در باغ موزه ی هنر ایرانی برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی باغ موزه ی هنر ایرانی به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، باغ موزه ی هنر ایرانی با مشارکت پایگاه ثبت جهانی کاخ گلستان نمایشگاه عکسی با عنوان "با کاروان" با موضوع تعزیه و برگزاری آیین های سوگواری و روضه خوانی مربوط به دوره قاجار از تاریخ ۲۳ مهرماه تا ۵ آبان ماه ۹۸ ساعت در نگارخانه ی پردیس برگزار می شود.

نمایشگاه "با کاروان" نمایش عکس هایی متفاوت از آلبوم خانه ی کاخ گلستان است که توسط عکاسان قاجار از جمله محمدحسن قاجار، عبدالله قاجار، ابراهیم، امیر قاجار و جمعی از دیگر عکاسان آن دوره در ایام سوگواری ثبت شده است.

در این نمایشگاه ۳۰ قاب عکس از تکیه های تکیه ی دولت، صاحبقرانیه، کامرانیه، مویدالدوله، دزآشوب به نمایش گذاشته خواهد شد.

در دوره ی قاجار تکایا برای برگزاری مراسم مذهبی و بزرگداشت عزاداری امام حسین علیه السلام رونق فراوانی یافتند، چنان که هم اصناف و مردم عادی و هم شاهان قاجار سعی در برپایی تکیه ها داشتند. تعزیه و تعزیه خوانی، از جمله مراسمی بود که در تکیه برگزار می شد، ساختن تکیه چنان در دوره ی قاجار گسترش پیدا کرد که حتی صاحب منصبان و وزرا سعی می کردند در ساختن تکیه، نسبت به یک دیگر پیشی بگیرند.

نمایشگاه عکس «با کاروان» از ۲۳ مهر تا ۵ آبان ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ (جمعه ها ۱۶ تا ۲۰) در نگارخانه پردیس باغ موزه ی هنر ایرانی برپاست. بازگشایی نمایشگاه سه شنبه، ۲۳ مهرماه ساعت ۱۶ خواهد بود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس و برای بازدید به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه ی هنر ایرانی، نگارخانه ی پردیس مراجعه نمایند.

logo-samandehi