پیدایش محوطه تاریخی هزاره سوم پیش از میلاد در میناب

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، گفت: محوطه تاریخی سه هزار ساله در اثر اکتشافات معدن شن و ماسه در بخش مرکزی میناب کشف شده است.

تمدن در میناب

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: طی روزهای گذشته با گودبرداری ۱۸ متری یک معدن شن و ماسه تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی مشاهده می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، افزود: کارکنان معدن به محض مشاهده سفال ها این موضوع را با کارکنان میراث فرهنگی در میان می گذارند.
وی تصریح کرد: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله خود را به محل مورد نظر رساندیم و تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی را مشاهده کردیم.



اقتداری گفت: با هماهنگی های صورت گرفته سفال ها را به اداره کل میراث فرهنگی استان منتقل و از ادامه فعالیت معدن شن و ماسه در آن منطقه جلوگیری بعمل آمد.
این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر آن محدوده تحت مراقبت یگان حفاظت این اداره قرار گرفته و منتظر تامین اعتبار هستیم تا فاز بعدی اکتشافات را انجام دهیم.
وی افزود: نقش های حک شده روی این سفال ها از مکتب جنوب شرق ایران بوده که با حوزه هلیل رود و مناطق جیرفت و سیستان و بلوچستان همزمانی دارد.
اقتداری خاطرنشان کرد: طی بررسی های انجام شده از نقوش سفال های بدست آمده قدمت این محوطه به هزاره سوم پیش از میلاد می رسد.

logo-samandehi