مجسمه «کریستف کلمب» برداشته می‌شود

مقامات شهر «فیلادلفیا» قصد دارند مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» را از سطح شهر بردارند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا و به نقل از سی ان ان نوشت، «جیم کنی» شهردار «فیلادلفیا» واقع در ایالات‌متحده، با انتشار بیانیه‌ای از برنامه حذف مجسمه‌ای از «کریستف کلمب» که در سطح شهر نصب شده است، خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «کارشناسان و تاریخ‌دانان از اسنادی پرده برداشته‌اند که نشان می‌دهد «کلمب» با رسیدن به قاره آمریکا آغاز تغییر مکان و نسل‌کشی سرخپوستان را رقم زده است.»

بحث بر سر این مجسمه تا جایی بالا گرفت که هفته گذشته مسوولان شهر ناچار به ساخت حصاری چوبی در اطراف مجسمه شدند تا به این ترتیب از حمله معترضان به آن محافظت کنند.

چندی پیش نیز معترضان سر یکی از مجسمه‌های «کریستف کلمب» را در یکی از پارک‌های شهر «بوستون» از تنش جدا کردند. در شهر «ریچموند» واقع در ایالت «ویرجینیا» نیز حدود ۱۰۰۰ معترض با استفاده از طناب، مجسمه‌ی ۲ متری «کریستف کلمب» را پایین کشیدند. سپس آن را آتش زدند و به دریاچه نزدیک آن منطقه انداختند.

مرگ «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور مدتی است آتش اعتراضات جدیدی برای مقابله با نژادپرستی را در ایالات‌متحده و برخی از کشورهای اروپایی روشن کرده است. به دنبال این اعتراضات مجسمه‌هایی با تاریخچه استعماری و نژادپرستی هدف حمله معترضان قرار گرفته‌اند.

logo-samandehi