دستگیری سارقانِ اثر «بنکسی»

پلیس فرانسه شش نفر را در ارتباط با سرقت اثر هنری از «بنکسی» ـ هنرمند مشهور خیابانی ـ دستگیر کرد.

دستگیری سارقانِ اثر «بنکسی»

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، پس از آنکه اثر هنری ربوده‌شده «بنکسی» که روی در سالن نمایشی در پاریس خلق شده بود از شهری واقع در ایتالیا سر درآورد، پلیس فرانسه از دستگیری شش نفر در ارتباط با سرقت این اثری هنری خبر داد.

«بنکسی» هنرمند مشهور آثار هنر خیابانی تصویری از دختربچه‌ای غمگین را بر روی در سالن «باتاکلان» خلق کرده بود که این اثر هنری در سال ۲۰۱۹ به سرقت رفت. سالن نمایش «باتاکلان» در نوامبر ۲۰۱۵ مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفت و در نتیجه آن ۹۰ نفر کشته شدند.

مظنونان این پرونده سرقت، چند هفته پس از آنکه پلیس ایتالیا از کشفِ در این سالن در مزرعه‌ای متروکه واقع در ناحیه « ابروتزو» خبر داد، در فرانسه دستگیر شدند.

روز جمعه دو نفر به جرم سرقت و چهار نفر به جرم پنهان کردن این اثر دستگیر شدند.

پیشتر اعلام شده بود که سارقان با استفاده از یک وَن، درِ سالن «باتاکلان» را به طور کلی جدا و آن را به سرقت برده‌اند.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت‌های چشمگیر فروخته شده است.

اثر هنری که بر در سالن نمایش «باتاکلان» نقش بسته است نخستین اثر بنکسی نیست که تاکنون به سرقت رفته است. برخی از آثار ربوده شده این هنرمند بازیابی شده‌اند. طرفداران این هنرمند در فرانسه، به منظور جلوگیری از سرقت و آسیب دیدن آثار هنری خیابانی «بنکسی»، ‌از آن‌ها به کمک یک حفاظ شیشه‌ای حفاظت می‌کنند.

logo-samandehi