اطلاعیه برای انجمن‌های فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه

همه انجمن‌های فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، در اولین فرصت نسبت به ارسال تقاضای تاسیس انجمن­‌های صنفی سراسری ذی‌ربط یا تقاضای تبدیل وضع و تکمیل و تحویل مدارک خود اقدام کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، طبق مصوبه شماره 105569/ت مورخ 22/8/98 هیئت محترم وزیران و اعلام کمیسیون تشکیل کانون فراگیر فرهنگ، هنر و رسانه، متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 7 نفر از نمایندگان تشکل های فعال فرهنگی و رسانه‌ای، همه انجمن‌­های فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که مورد تایید کمیسیون هستند، این امکان را دارند که حسب مورد نسبت به ارسال تقاضای تاسیس انجمن‌های صنفی سراسری ذی ربط یا تقاضای تبدیل وضع خود و تکمیل مدارک و تحویل آن به کمیسیون یا اداره کل «سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اقدام کنند. چنانچه در مهلت معین شده در تصویب نامه مذکور، تقاضایی از سوی انجمن­های مورد اشاره ارائه نشود، هر ذی­نفع واجد شرایطی می­تواند با رعایت این شیوه‌نامه، اقدام به ثبت تقاضای تاسیس انجمن صنفی در اداره کل مذکور کند.

بنابر اعلام کمیسیون مذکور، این فرصت زمانی، در موارد خاص و برای انجمن هایی که بنا به دلایل موجه و مورد تایید کمیسیون موفق به طرح تقاضای خود نشوند، صرفاً برای یک مرتبه و حداکثر تا مدت سه ماه با تصویب کمیسیون قابل تمدید است.

لازم به ذکر است اشخاص حقیقی پدید آورنده آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ، هنر و رسانه می توانند برای تاسیس انجمن صنفی سراسری در رسته تخصصی، درخواست خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نمایند.

بر این اساس، صنوف مربوطه که پیشتر در تشکیل انجمن‌های صنفی محدودیت هایی از قبیل احراز شرایط لازم برابر دستورالعمل های وزارت کار و محدوده فعالیت استانی و کمبود تعداد اعضاء لازم در یک رسته تخصصی در استان را داشتند، می توانند به راحتی تقاضای خود را به وزارت خانه مذکور، ارائه و در صورت بروز اختلاف نظر در ثبت یا شمول متقاضیان به مفاد تصویب نامه با وزارت کار، کمیسیون موضوع بند 4 تصویب نامه هیات وزیران یا کمیسیون تشکیل کانون فراگیر فرهنگ، هنر و رسانه صالح به اعلام نظر خواهد بود.

logo-samandehi