آخرین طرح دیده نشده هنرمند گرافیست پیش از مرگ

یادآوری نقطه مشترک بشر در قرنطینه

همه با هم، عنوان طراحی دیده نشده از Milton Glase هنرمند طراح گرافیکی است که پیش از درگذشتش برای ایجاد انرژی در جامعه در دوران قرنطینه توسط فرمی از بیان هنری آماده کرده بود.

به گزارش گالری آنلاین، طراح گرافیک Milton Glase، که تا زمان مرگش در این فکر بود که هنرش چطور می تواند به شهر درمانده و مستاصل او کمک کند؛ چند ماه میش از درگذشت‌اش بر روی طرحی تحت عنوان (همه باهم) کار می کرد تا این تصور ذهنی را در مردم بیدار کند که در طول جدایی ناشی از بیماری همه گیر "نقطه مشترکی بین همه ما وجود دارد".

یک خبرنگار نیویورک تایمز درباره آخرین تلاش خود جهت گفتگو با این هنرمند بیان کرده است:

هفته پیش از طرف Milton Glaser. تماسی تلفنی داشتم ، تا کنون با او ملاقاتی نداشته ام اما او در کمال ادب به ایمیلی که ساعاتی پیش برایش به استودیویش ارسال کرده بودم، پاسخ می داد . در خوشبینانه ترین حالت انتظار داشتم که دستیارش به ایمیل من پاسخ دهد، اما در عوض این هنرمند طراح گرافیک 90 ساله شخصاً با من تماس گرفت. نتیجه این تماس تلفنی گفتگویی بود که از ماهیت مبهوت کننده موفقیت او تا انگیزه آخرین پروژه اش انجام شد. این تماس تلفنی یکی از آخرین مصاحبه های او قبل از مرگش در روز جمعه یعنی تولد 91 سالگیش بود.

فقط چند هفته قبل از تماس تلفنی ما ، کووید 19 در نیویورک به اوج خود رسیده بود. شمار ابتلا و مرگ و میر رو به کاهش بود؛ اما آینده این شهر همچنان در پرده ابهام باقی بود. سؤال من از آقای Glaser و انگیزه ام از اولین ایمیلی که برای او ارسال کردم بسیار ساده بود: در این لحظه یاس و ناامیدی، آیا فرمی از بیان هنری ،مانند لوگوی "I :hearts: NY" که او در سال 1977 در پشت یک تاکسی نوشته شده بود، می توانست این شهر بیمار را به جنب و جوش وادارد؟

آقای Glaser که پیش از این هم با این چنین پرسشی دست و پنجه نرم می کرد. در حین دیالیز روی پروژه ای کار می کرد که امیدوار بود آن را بین دانش آموزان مدارس دولتی در سراسر شهر و در نهایت سراسر کشور گسترش دهد و آن طرح گرافیکی (graphical treatment) واژه " Together " (همه با هم) بود.

هنرمند Ignacio Serrano ، طراح گرافیک و مدیر استودیوی Glaser گفت: " هیچ برنامه کاری در میان نبود. هدف از این پروژه ارتباط مردم با یکدیگر به واسطه هنر بود. به عنوان مثال اگر شما به Mozart علاقه داشته باشید و من هم به Mozart علاقه داشته باشم، نقطه مشترک و پلی بین ما وجود دارد . "

وقتی اعتراضات " زندگی سیاهان مهم است " (Black Lives Matter ) در سراسر شهر و سپس دنیا گسترش یافت، سلامتی آقای Glaser رو به افول بود. آقای Serrano گفت ، "اگر زمان بیشتری داشت ،" یقین دارم که با ایده های جدیدی به دفتر می آمد. "

logo-samandehi