با دستور مقام قضایی سازه ناایمن محوطه تئاتر شهر برچیده شد

سازه موقت و ناایمن محوطه تئاترشهر در بوستان دانشجو به دلیل شکایت شهروندان و احتمال خطرآفرینی با دستور مقام قضایی از سوی شهرداری منطقه 11 برچیده شد.

سازه ناایمن محوطه بوستان دانشجو که با مصالح کانکس در سال 1382 احداث شده بود؛ به دلیل رفع خطرات ناشی از نقص ایمنی و شکایت‌های متعدد شهروندان به دستور مقام قضایی و با حضور ناظرین قضایی و مدیران شهرداری ناحیه یک منطقه11 برچیده شد.

علی اصغر طاهری شهردار ناحیه یک منطقه11 با تاکید بر موضوع اهمیت حفظ ایمنی اماکن و سازه‌های سطح شهر که کاربری‌های اجتماعی و عمومی دارند، گفت: سازه مذکور در سال 1382 بر اساس تفاهم‌نامه امام جماعت مسجد ولیعصر (عج) و شهرداری ناحیه یک با مصالح کانکس به منظور کاربری موقت اقامه نماز تا زمان ساخت مسجد در این محدوده احداث شد.

طاهری افزود: در حال حاضر با ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی حضرت ولی عصر( عج) در مجاورت تئاتر شهر و امکان اقامه نماز در آن، سازه موقت بوستان دانشجو عملا کارآیی خود را از دست داده و به محل توزیع و طبخ غذای بیرون بر و دریافت هزینه از گروه‌های مردمی برای کاربری سالن نشست‌های فرهنگی تبدیل شده بود که این موضوع ناقض تفاهم اولیه بوده و با عدم رعایت ایمنی و بهداشت توسط ذی‌نفعان اداره می‌شد.

وی همچنین بیان کرد: پس از پایان ساخت مسجد حضرت ولیعصر(عج)، تذکرات و هشدارهای متعددی برای جمع آوری سازه و رعایت موارد ایمنی ابلاغ شد که متاسفانه توجهی به این موضوع نشد.

شهردار ناحیه یک منطقه 11 یادآور شد: به منظور رفع خطرات ایمنی سازه، رسیدگی به شکایت های متعدد بهداشتی شهروندان مبنی بر تجمع حیوانات موذی در محدوده و ایجاد آزار برای شهروندان، پس از پیگیری‌های متعدد، به دستور مقام قضایی با حضور نمایندگان قانونی، شهروندان و مدیران شهری، سازه مذکور در بوستان دانشجو برچیده شد.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه11 تهران، طاهری در خاتمه گفت: تفاهم‌نامه اولیه ایجاد کانکس برای اقامه نماز تا زمان اتمام ساخت مسجد ولیعصر (عج) بوده است که هم‌اکنون شهروندان برای اقامه نماز می‌توانند به محل مسجد در ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر درخیابان ولی عصر (عج) مراجعه کنند.

منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi