به دنبال افزایش شیوع کرونا

گلستان از برگزاری نمایشگاه حضوری منصرف شد

نمایشگاه «۱۰۰ اثر، ۱۰۰ هنرمند» که قرار بود اولین نمایشگاه حضوری گالری گلستان بعد از چند ماه تعطیلی باشد، به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

لی‌لی گلستان ـ مدیر گالری گلستان ـ در این زمینه به ایسنا گفت: برگزاری این نمایشگاه طبیعتا منجر به حضور تعداد زیادی از افراد در محیط گالری می‌شد و با توجه به افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا و همچنین قانون دفتر هنرهای تجسمی مبنی بر حضور تعداد محدود و مشخصی از افراد در گالری، عملا امکان برگزاری حضوری نمایشگاه وجود نداشت.

گلستان اظهار کرد که این نمایشگاه از سوم تا ۳۰ مرداد ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو و به آینده‌ نامعلومی موکول شدند؛ اگرچه مدتی بعد از تعطیلی اجباری گالری‌ها، از سوی دفتر هنرهای تجسمی اعلام شد که از اول اردیبهشت ماه امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری فراهم است، اما با شرط‌ و شروطی! مثلاً اینکه دیگر از برگزاری مراسم‌ افتتاحیه خبری نیست. طبیعتاً بسیاری از گالری‌ها که برگزاری نمایشگاه‌ بدون افتتاحیه برایشان سود کمتری داشت و از سوی دیگر خودشان نمی‌خواستند زیر بار پذیرش مسئولیت اجتماعی برگزاری یک مراسم پرجمیعت بروند، فعالیت در دنیای مجازی را ترجیح دادند و اعلام کردند که همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی امکان بازدید حضوری از آثار نیز با اعلام وقت قبلی وجود دارد.

به مرور زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روال سابق بازگشت و بسیاری از گالری‌ها به صورت جدی‌تری فعالیتشان را سر گرفتند، اما افزایش دوباره میزان شیوع و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کویید ـ ۱۹ باعث شد که برخی از مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری بدون هیچ‌گونه اجباری و به صورت داوطلبانه برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها را لغو و به دنیای مجازی منتقل کنند.

logo-samandehi