اعلام جوایز معماری 2020 NSW توسط موسسه معماران استرالیا

پارک مرکزی ققنوس Phoenix Central Park کاری از دورباچ بلاک جگرز و معماران جان واردل بود، که مدال معماری NSW را به دست آورد.

به گزارش گالری آنلاین، موسسه معماران استرالیا برندگان جوایز معماری 2020 NSW را معرفی کرده است. در تجلیل از بهترین معمار ایالتی از میان 13 رده ی متفاوت، در مجموع 41 جایزه و 32 تقدیرنامه امسال اهدا شده است. در غروب جمعه، سوم ژوئیه، اعلام جوایز NSW با پخش مستقیم به طور زنده اکران شد و به مردم این امکان را داد تا به صورت کاملا رایگان به آنچه تا امروز تنها اعضای موسسه به آن دسترسی داشتند، بپیوندند.

شناخته شده ترین پروژه، پارک مرکزی ققنوس Phoenix Central Park کاری از دورباچ بلاک جگرز و معماران جان واردل بود، که مدال معماری NSW برای تجلیل از ایجاد اتحاد بین معماری و زمینه های هنری را به دست آورد. این گالری و فضای نمایش آن، واقع در Chippendale، همچنین موفق به دریافت جایزه ی Sir Arthur G. Stephenson برای معماری تجاری و جایزه ی John Verge برای معماری داخلی شد.

جایزه ی شهردار Lord ، از طرف ترابری NSW و با اسپانسری شورای شهر راندویک، به CBD و South East Light Rail که توسط تیم بزرگی متشکل از Grimshaw، استودیوی ASPECT در همکاری با شهر سیدنی تعلق گرفت. این پروژه ی مشترک به عنوان یکی از مهمترین تحولات در تاریخ مرکز شهر شناخته شده است.


Verve Residences یکی دیگر از پروژه های نمونه بود، پروژه مجتمع مسکونی نیوکاسل که توسط معمار CKDS با همکاری معمار هیل تالیس و پروژه های شهری توسعه یافته است. این پروژه جایزه ی Aaron Bolot را برای معماری مجتمع مسکونی دریافت کرده و همچنین موفق به کسب جایزه ی Blacket برای طراحی برتر در زمینه ی منطقه ای شده است.

جایزه معماری پایدار امسال به Richard Leplastrier برای پروژه ی خانه باغ پالم اهدا شد. اثر ساخته شده در سال 1974، شامل طرح خانه ای منحصر به فرد در سواحل شمالی سیدنی است، که تمرکز آن بر روی ارتباط خانه با چشم انداز می باشد.

کتابخانه ی Marrickville کاری از BVN موفق به دریافت چندین جایزه شده است. این جوایز شامل معتبرترین جایزه ی NSW، همچنین جایزه ی Milo Dunphy برای معماری پایدار و جایزه ی معماری عمومی می باشد.

بخش جدیدی که امسال به برنامه اضافه شد، جوایز منتخب مردم برای زندگی در سال 2020 بوده است. این بخش از NSW در پاسخ به راه های مقابله با 19- COVID و تغییر سبک زندگی و روابط ما در منزل، محل کار و مکان های عمومی ایجاد شد. این اولین باری بود که در این برنامه مردم توانستند مشارکت داشته باشند . برندگان با رای مردم عبارتند از :

ایزوله سازی پناهگاه کاری از معمار DKO با همکاری معمار Breathe و Oculus

کتابخانه ی Marrickville اثری از BVN

استادیوم Bankwest کاری از Populous



logo-samandehi