هادی مظفری: فعالیت گالری‌ها فعلا منعی ندارد

همزمان که ویروس کرونا در رقابتی نابرابر با انسان‌ها، با سرعت هرچه بیشتر در حال شیوع است، برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری، این بار نه از روی اجبار، بلکه به خاطر نگرانی‌های اجتماعی لغو و بار دیگر به دنیای مجازی منتقل شدند؛ تصمیمی که مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی نیز آن را فعلا برعهده مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری می‌داند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و شدت افزایش شیوع آن در ماه‌های پایانی سال گذشته، باعث شد که بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو شوند؛ در این میان بسیاری از گالری‌ها و رویدادهای هنری ترجیح دادند به جای آنکه دست روی دست بگذارند و منتظر رفتن کرونا شوند، فعالیتشان را به‌گونه‌ای دیگر و در دنیای مجازی ادامه دهند.

اگرچه مدتی و با بهبود نسبی شرایط دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که از اول اردیبهشت ماه امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری فراهم است، اما با شرط‌ و شروطی! مثلاً اینکه دیگر از برگزاری مراسم‌ افتتاحیه خبری نیست.

در نتیجه به مرور زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روال سابق بازگشت و بسیاری از گالری‌ها به صورت جدی‌تری فعالیتشان را سر گرفتند، اما افزایش دوباره میزان شیوع و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کویید ـ ۱۹ در روزهای اخیر باعث شد که برخی از مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری همانند «نمایشگاه ۱۰۰ اثر، ۱۰۰ هنرمند» در گالری گلستان و رویداد هنری «تیرآرت» بدون هیچ‌گونه اجباری و به صورت داوطلبانه برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها را لغو و به دنیای مجازی منتقل شوند.

در همین راستا هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ نیز درباره احتمال تعطیلی گالری‌ها و رویدادهای عرصه هنرهای تجسمی به دنبال افزایش دوباره میزان ابتلا به بیماری کویید ـ ۱۹، اظهار کرد: ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان هستیم و بر اساس بخشنامه‌ها عمل می‌کنیم. بر این اساس اجازه فعالیت گالری‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی گالری‌ها مختار هستند که برای حفظ سلامت خود و مخاطبانشان بازدیدهای حضوری را محدود و بیشتر در فضای مجازی حضور داشته باشند.

logo-samandehi