درهای موزه هنرهای معاصر پاییز باز می‌شود؟

بیش از دو سال از آغاز پروژه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران می‌گذرد و در حالی که قرار بود این مکان فرهنگی هنری تابستان امسال بازگشایی شود، به گفته مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی بازگشایی آن به اوایل فصل پاییز موکول شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران نیاز به بازسازی دارد و به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان همان سال تعطیل است؛ البته وعده بازسازی شش ماهه این موزه هنوز محقق نشده است و فرآیند بازسازی آن همچنان ادامه دارد.

تعویق در تحقق وعده‌ها، باعث شد تا دیگر زمان مشخص و دقیقی برای اتمام این پروژه از سوی مسئولان مربوطه مطرح نشود و صرفا زمان بازگشایی را به بازه زمانی چند ماهه‌ای ارجاع دهند. بر همین اساس هم مدتی پیش هادی مظفری ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه و به مناسبت روز جهانی موزه اعلام کرد که تا پایان تابستان سال جاری شاهد بازگشایی این موزه خواهیم بود.

حالا مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در گفت‌وگویی جدید درباره روند پیشرفت بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرده است که بازسازی موزه همچنان در حال انجام است و حدود یک ماه دیگر نیز به پایان می‌رسد.

او اظهار کرد: اما حدود دو یا سه ماه نیز بعد از اتمام بازسازی موزه زمان می‌برد که موزه برای بازگشایی و برگزاری نمایشگاه‌های هنری آماده شود که امیدواریم در پاییز سال جاری شاهد بازگشایی موزه و آغاز دوباره فعالیت‌های آن باشیم.

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد.

در این مجموعه آثار مختلفی از دوره‌های متفاوت کاری پابلو پیکاسو وجود دارد. همچنین «نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی» اثر جکسون پولاک دیگر اثر شاخص موزه است که مشهورترین کار موزه و به‌لحاظ قیمتی، گران‌ترین اثر این مجموعه است.

مجموعه بسیار معروف «مائو» و اثر «خودکشی» از اندی وارهول نیز از دیگر آثار شاخص موزه است. همچنین آثاری از بهمن محصص، پرویز کلانتری، حسین زنده‌رودی، محمود فرشچیان و مارکو گریگوریان در بخش نقاشی هنرمندان ایرانی وجود دارد.

logo-samandehi