پیکاسو هم نتوانست آکادمی سلطنتی هنر را نجات دهد

باز گشایی آکادمی لندن پس از چهار ماه تعطیلی به علت ویروس کرونا، در شرایطی اتفاق افتاد که پیش فروش بلیت های نمایشگاه پیکاسو در بحران مالی این مجموعه تاثیر چندانی نداشت.

به گزارش گالری آنلاین، فروش بلیت های نمایشگاه پیکاسو پیش از بازگشایی این مجموعه در حالیست که آکادمی سلطنتی هنر( Royal Academy of Arts ) همچنان با خسارت مالی دست و پنجه نرم می کند.

آکادمی سلطنتی هنر در لندن (RA ) ، پس از گذشت نزدیک به چهار ماه تعطیلی به علت پاندمی ویروس کرونا بازگشایی شد و تمامی بلیط های نمایشگاه Picasso and Paper که تا 2 آگوست تمدیدشده است ، به فروش رفت . با این حال از آنجایی که آکادمی تنها می تواند با 20 درصد ظرفیت خود کار کند، همچنان با ضرر مالی روبرو است.

این افتتاحیه پس از سخنرانی کوتاه مدیر اجرایی آکادمی Axel Rüger ، رییس آکادمی ، Rebecca Salter ، وزیر فرهنگ، رسانه، ورزش بریتانیا، Oliver Dowden ، برگزار شد. بنا بر گفته Rüger ، " به هر حال در همه محدودیت ها نور امیدی وجود دارد، چرا که این نمایشگاه فقط برای شما خواهد بود."

علاوه بر این ، آکادمی RA در آغاز کار به جای هفت روز معمول در هفته ، فقط چهار روز در هفته باز خواهد بود و هفته اول و قبل از بازگشایی آن برای عموم در 16 جولای ، فقط به اعضای آکادمی و به اصطلاح دوستان آکادمی سلطنتی ، اختصاص خواهد داشت. بازدید کنندگان آکادمی سلطنتی علاوه بر رزرو ، باید هنگام ورود از ماسک استفاده کرده ، دستان خود را ضد عفونی کنند و فاصله 2 متری از یکدیگر را رعایت نمایند. Rüger می گوید ، علیرغم اشتیاق شدید عموم مردم به بازدید از موزه ها، این آکادمی همچنان با ضرر مالی روبرو خواهد بود، چرا که برخلاف مؤسساتی چون Tate یا National Gallery ، از بودجه مستقیم دولتی برخوردار نبوده و در عوض ، به شدت به افرادی که از این موزه بازدید می کنند وابسته است، از طرف دیگر نیز با از دست دادن درآمد حاصل از راه های دیگر همچون کافه ها ، رستوران ها ، مغازه ها و اجاره مکان ها مواجه است.


logo-samandehi