تحت تاثیر کرونا

اثر جدید «بنکسی» از مترو لندن سر درآورد

«بنکسی» هنرمند مشهور و در عین حال ناشناس هنر گرافیتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از جدیدترین اثر هنری خود که این بار از مترو لندن سر درآورده رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از سی ان ان نوشت، «بنکسی» که اغلب از صفحه اینستاگرامش برای تایید اصالت یا معرفی آثارش استفاده می‌کند، شب گذشته ویدئو جدیدی را در همین شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

در این ویدئو، این هنرمند درحالی که لباس ماموران ضدعفونی‌کننده را به تن دارد وارد مترو لندن می‌شود و تصاویری از موش‌هایی که از ماسک به عنوان چتر نجات استفاده می‌کنند، عطسه می‌کنند یا مایع ضدعفونی ‌کننده در دست دارند را بر روی دیوارهای داخلی مترو نقاشی می‌کند.


پس از انتشار این ویدئو، مسوولان مترو لندن اعلام کردند این آثار چند روز پیش در راستای قوانین سختگیرانه ضدگرافیتی پاک شده‌اند، اما از خلق دوباره اثر هنری «بنکسی» در یک مکان مناسب استقبال می‌کنند.


این نخستین‌باری نیست که این هنرمند تصویری از اثری مرتبط با ویروس کرونا منتشر می‌کند. او در ماه «آوریل» تصویری از آثار هنری که در مدت قرنطینه در خانه‌اش خلق کرده بود منتشر کرد.


«بنکسی» در ماه «می» نیز از اثر هنری با عنوان «تغییردهنده بازی» که کودکی را حین بازی با عروسکی شنل‌پوش در لباس یک پرستار به تصویر می‌کشد، رونمایی کرد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون نقاشی‌های او بارها از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi