افتتاح موزه Nxt

اولین موزه هنری رسانه های نوین در هلند

چالش فکری و ایجاد درک متفاوت از هستی برای مخاطب هدف موزه هنری رسانه های نوین با نمایش آثار تلفیقی از هنر و تکنولوژی است.

به گزارش گالری آنلاین، بازدیدکنندگان از 31 اوت 2020، می توانند در دنیای فوق مدرن موزه Nxt غوطه ور شوند. این موزه جدید و اولین موزه ویژه هنررسانه های نوین، با برگزاری اولین نمایشگاه خود تحت عنوان " Shifting Proximities" درهای خود را به روی عموم می گشاید.

موزه Nxt که در منطقه رو به رشد شمال آمستردام واقع شده است 8 چیدمان هنری چند حسی را در سطحی گسترده به معرض نمایش گذاشته است که چهار چیدمان آن به سفارش موزه Nxt ساخته و برای اولین بار به نمایش گذاشته می شوند. هر یک از چیدمان های چند رسانه ای با همکاری هنرمندان محلی و بین المللی، طراحان، متخصصان فناوری، دانشمندان و موسیقی دانان ایجاد شده است که ایده های خلاقانه و پژوهش های نوین آکادمیک و نوآوری های تکنولوژیکی را با یکدیگر ادغام کرده اند .

بنیانگذار و مدیرعامل موزه Merel van Helsdingen ، گفت: "ما بسیار خوشحالیم که پس از سه سال که ساخت این موزه طول کشید و با وجود برخی موانع، از اولین بازدید کنندگان خود استقبال می کنیم. در موزه Nxt هنر نوین را با پیشرفته ترین تکنولوژی تلفیق کردیم تا در زمان حال به تعمق پرداخته و به آینده بی‌اندیشیم . امیدوارم بازدید کنندگان این آثار هنری بی نظیر چالش فکری، انگیزه و اشتیاقی را تجربه کنند که با درک جدیدی از جهان و جایگاه خود در آن، موزه را ترک کنند. "

چیدمان Shifting Proximities ، با اجرا و سرپرستی Bogomir Doringer و همکاری Jesse Damiani ، به بررسی چگونگی تأثیر تحول اجتماعی و تکنولوژیکی بر تجربه و تعامل انسان می پردازد. از بازدید کنندگان خواسته می شود تا بطور فیزیکی، عاطفی و ذهنی با این اثر هنری، از تجربه تشکیل یک سیاه چاله گرفته تا نحوه برقراری ارتباط گیاهان با یکدیگر و قرار گرفتن در معرض رگه هایی از الگوریتم های تشخیص چهره، ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشند.

مجری این چیدمان Bogomir Doringer گفت: "ما موزه را در زمان شیوع COVID-19 افتتاح می کنیم چراکه چیدمان Shifting Proximities به اینکه تکنولوژی چطور به ما کمک می کند تا ارتباط خود را حفظ کرده و و در عین حال مصون بمانیم می پردازد. ما برای مدیریت و پرداختن به این تناقضات پیچیده، هنرمندان را در صف مقدم قرار داده و با تکیه بر مشارکت فعال مخاطبان، قصد داریم تا بر نقش و مسئولیت همه در شکل گیری آینده تاکید کنیم.

logo-samandehi