مستند روایت کرونا در چین به کارگردانی ai weiwei

فیلم CORONATION به کارگردانی ai weiwei به عنوان اولین فیلم مستند بلند از شیوع COVID-19 در ووهان چین ساخته شد.

به گزارش گالری آنلاین، ai weiwei فیلم مستند بلندی از دوران قرنطینه در شهر ووهان چین را در دوران شیوع COVID-19 منتشر کرد. در حالی که فیلمبرداری این مستند توسط شهروندان عادی ساکن ووهان که در قرنطینه بی سابقه بسر می بردند، انجام گرفت؛ هنرمند چینی کارگردانی و ساخت آن را از راه دور و از اروپا برعهده گرفت. فیلم "CORONATION" کنترل دولت چین را از روز اول تا آخرین روز قرنطینه در ووهان چین مورد بررسی قرار می دهد. در عرض چند روز بیمارستان های بزرگ صحرایی برپا شد، چهل هزار نفر از کادر پزشکی سراسر کشور به آنجا منتقل شدند، گروهی از ربات های مه پاش مواد ضد عفونی کننده سیار در آنجا مستقر گردیده و ساکنان شهر در داخل خانه های خود حبس شدند.

"این فیلم ما را به قلب بیمارستانهای موقت (صحرایی) و بخشهای ICU برده و تمام مراحل تشخیص و درمان را نشان می‌دهد. مصاحبه ای که با بیماران و خانواده هایشان انجام می گیرد نظر آنها نسبت به بیماری همه گیر و خشم و سردرگمی آن ها نسبت به اعمال محدودیت های قرنطینه را نشان می دهد. این فیلم همچنین به روایت زندگی شخصی افرادی می پردازد که در قرنظینه بسر می برند؛ زوجی در تلاش برای بازگشت به خانه خود در ووهان هستند، یک پستچی اقلام ضروری را به ساکنانی که حق خروج از محله خود را ندارند تحویل می دهد، کارگر ساختمانی که برای ساخت بیمارستان‌های صحرایی آمده و حالا بلا تکلیف مانده، ناچار است در اتومبیل اش زندگی کند. یکی از اعضای حزب سابق و پسرش به بحث درباره عملکرد رسانه ها و واکنش حزبش نسبت به شیوع بیماری می پردازند، پسری داغدار درگیر تشریفات اداری برای گرفتن خاکستر پدرش است.

ai weiwei از دریچه بیماری همه گیر، تصویری واضح و گویا نه تنها از واکنش چین به این بحران، بلکه از مردم عادی در ووهان را نشان می دهد و این که چگونه با این فاجعه کنار آمده اند. علی رغم گستردگی و سرعت چشمگیر قرنطینه در ووهان، ما با یک پرسش حیاتی دیگری مواجه هستیم و آن این است که آیا بقای تمدن بدون بشریت امکان پذیر است؟ و آیا ملت ها می توانند بدون شفافیت و اعتماد، به یکدیگر تکیه کنند؟

logo-samandehi