برگزاری نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران به صورت مجازی

نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران برای برگزاری در تاریخ ۲۴ مردادماه ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه به شکل فیزیکی برگزار نشد و مقرر شد تا نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن هنرمندان نقاش ایران، اکنون این نمایشگاه با عنوان کارنمای مجازی آماده نمایش است و مجموعه آثار ارسالی اعضای محترم در چهار مرحله بر اساس دهه سنی هنرمندان و در هر نوبت بین ۴۵ تا ۵۰ اثر (از هر هنرمند یک اثر) به صورت تور مجازی ۳۶۰ درجه در وبسایت انجمن هنرمندان نقاش ایران به نمایش در خواهد آمد؛ همزمان اثر دیگر هنرمندان هر مرحله (هر هنرمند حداکثر دو اثر ارسال کرده است) در صفحه اینستاگرام انجمن هنرمندان نقاش ایران و پیش‌نگاه به اشتراک گذاشته خواهد شد.همچنین کاتالوگ هر مرحله نیز به صورت مجزا و مجازی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

اولین مجموعه از «کارنمای مجازی آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران» که محصول تلاش کارگروه رویداد نمایش و رویداد است در روز جمعه ۱۱ مهرماه به نمایش در خواهد آمد.

اعضا كارگروه نمایش و رویداد:

رابط كارگروه: مینا نادری

مسئول كارگروه: رویا ارمكیان

مسئول حسابداری: ناهید ضامنی

مسئول نمایشگاه مجازی: میترا شیركوبیان

مسئول نمایشگاه داخلی: شیرین درودیان

مسئول روابط عمومی: رویا ارمكیان- مرجان سعیدی

همكار: محمدرضا منطقی


در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

چهره‌گشایانیم
هنر در مقام فعلیتی ویژه‌ی انسان امتدادِ زیست، کار، کردار و بروزِ فرهنگ او است. آدمی از آغاز بر این پندار بود که کار فراتر از مناسباتِ مادیِ معمول، ثمربخش خواهد بود. انسان به موازات ارتباط به کمک تصاویر، نقش‌زدن را امکانِ ثبتِ حضورِ خویشتن در بستر زمان یافت. آن‌چه بعدها فردیت نامیده‌شد به کمک نقاشی بروز و ظهور یافته بود. با اختراع خطوط واژه‌نگار بخشی از مسیٔولیت ایجاد ارتباط بر عهده‌ی واژگان نهاده شد. نقاشی اما ماند زیرا تصویر مانا و نافذ بود. روایت‌ها هم‌چنان برای اثربخشی به تصویر نیاز داشتند.
طبیعت از نگاه آدمی زیبا بود. نقاشی بازآفرینی جلوه‌های طبیعت شد. وقتی نقاشی در مسیر بازنمایی، نمایش مهارت و ابزار ایجاد شگفتی گشت‌؛ نقاش در مقام خلق قرار گرفت. دوربین عکاسی اما مسیر بازنمایی را سهل‌تر می‌پیمود. اگر بازنمایی و روایت‌گری یگانه شیوه‌های بیانِ نقاشی بودند این بار هیچ از این خاکستر، سر بر نمی‌آورد.
پندار اولین آدمی در لباس چهره‌گشایی از آن‌چه نادیدنی است پدیدار گشت. نقاشی تا امروز مانده و تصویر هم‌چنان نافذ و مانا است. ما تنها میراث‌داران امری کهن و عتیق نیستیم ما برآورندگان نیازی هستیم که حقیقتی را افزون بر آن‌چه این جهان هست می‌آفرینیم.

کیوان خلیل‌نژاد

اسامی هنرمندان شركت كننده در نمایشگاه مجازی
نوبت اول:

سید مسعود ابوالفضلی، سوسن اتحاد، محمدرضا احمدزاده، سمانه اسحاقی، سیما امانی، لولیتا برات پور، فیروزه بختیاری، فاطمه تقوی، صمد توانا، حمیده توحیدی، مژگان حسینی، شیرین درودیان، شهپر رادافشار، ناهید رسام، منصور رفیعی، مصطفی سروریان، مریم سینكی، مریم شریفی، ژینوس شهیدی، میترا شیركوبیان، ترانه صادقیان، شراره صباغ پور، بدرالملوك صفایی، نسترن صمیمی، میترا صمدی، ناهید ضامنی، مریم طاهریان فر، عفت عبیری، ژاله فرشی، اشرف فروغی شفیعی، محمدرضا فیروزه ای، شیدا قلی پور، مینا قویدل، مهرداد كاتوزیان، علیرضا كمالی، شادان كیوانی، مهین لطف محمدی، مهرین مختاری، ثریا مسعودی، سلیمه معتمدی، مینا نادری، هنگامه نجار باشی، نیوشا نیوژپور و طاهره واحدی


در زیر میتوانید از تورهای مجازی کارنماهای گذشته انجمن هنرمندان نقاش که توسط مجموعه گالری آنلاین راه اندازی شده است، بازدید نمایید.

logo-samandehi