نمایشگاهی از آثار سه‌بعدی و متحرک «ون‌گوگ» برگزار می شود

یک موزه آمریکایی در نمایشگاهی منحصربه‌فرد آثار «ونسان ون‌گوگ» نقاش مشهور هلندی را به صورت سه‌بعدی و متحرک به نمایش می‌گذارد.

به گزارش گالری آنلاین، ایرنا به نقل از هایپ‌بیست (HypeBeast) نوشت، موزه هنر ایندیاناپولیس ژوئن سال آینده (خرداد- تیر ۱۴۰۰) میزبان نمایشگاهی از آثار ونسان ون‌گوگ از نقاشان برجسته سبک امپرسیونیسم خواهد بود که یک نمایشگاه معمولی نیست؛ در این نمایشگاه که The Lume نام دارد، نقاشی‌های معروف ون‌گوگاز جمله گل‌های آفتابگردان و شب پرستاره، به صورت سه‌بعدی و متحرک به نمایش گذاشته می‌شود.

برای تدارک چنین نمایشی، در طبقه چهارم نمایشگاه ۱۵۰ پروژکتور فوق پیشرفته با وضوح بالا تعبیه می‌شود. این پروژکتورها نقاشی‌های دوبعدی را به تصاویر سه‌بعدی تبدیل کرده و زمینه را فراهم می‌کنند تا بازدیدکنندگان با قدم گذاشتن در دل آثار از آنها بازدید کنند.

در این نمایشگاه، در مجموع، سه هزار تابلو به نمایش گذاشته می‌شود و در پس زمینه موسیقی کلاسیک پخش خواهد شد.

به نقل از متولیان این نمایشگاه، طرح برگزاری The Lume پس از ۵ سال مطالعه درباره انگیزه‌های مصرف‌کنندگان کالاهای هنری و نمایشگاه‌های دیجیتال و مبتکرانه در آسیا، استرالیا و اروپا ترسیم شده و انتظار می‌رود نظر طیف متنوعی از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. روی بازدید افرادی که زیاد اهل موزه رفتن نیستند نیز می‌توان حساب باز کرد زیرا در چنین نمایشگاهی این دسته از افراد نیز می‌توانند به دور از روش‌های گالری‌گردی رایج، به دنیای نقاشی‌ها قدم بگذارند.

بلیت‌فروشی برای این نمایشگاه هنوز آغاز نشده و علاقه‌مندان برای خرید بلیت باید تا نزدیک شدن به تاریخ برگزاری صبر کنند.

logo-samandehi