نگاهی به اثر برنده مسابقه بین المللی طراحی برج چوبی در لوزان سوئیس

طرح 3XN و IttenBrechbühl برای طراحی برج چوبی Tilia به ارتفاع 85 متر و مساحت 37000 متر مربع و با کاربری های مختلف شامل آپارتمان، فروشگاه و هتل در این مسابقه انتخاب شده اند.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه در لوزان سوئیس با تغییر و بازسازی دو ساختمان موجود و ساخت فضاهای عمومی جدید برای بازگرداندن شور و نشاط به منطقه به اجرا در خواهد آمد.

برج چوبی Tilia توسط شرکت معماری دانمارکی 3XN و IttenBrechbühl، بزرگترین برنامه ریز عمومی سوئیس و به درخواست شرکت املاک و مستغلات Insula SA از گروه Realstone طراحی شده است. این برج در منطقه به سرعت در حال توسعه Prilly-Malley در حومه غربی لوزان واقع شده است.

پروژه پیشنهادی که در توسعه منطقه نقش بسزائی دارد از کاربری های کوناگون مانند آپارتمان، هتل، co-working و co-making و فضاهای عمومی از قبیل بار، مغازه، رستوران و کافه تشکیل شده است که به فعال شدن منطقه و غنی تر ساختن محیط محلی کمک می کند.

یک ساختمان اداری قدیمی و یک سالن بدمینتون به برج جدید متصل است که نمای هر دو برای هماهنگی با ساختمان جدید بازسازی و به روز خواهند شد.

Ammundsen، معمار و شریک ارشد مسئول برج Tiliaدر 3XN می گوید: "فلسفه کار ما در ساخت بنا رعایت مقیاس انسانی است که با تاکید بر ارتباط آن با طبیعت و دسترسی به روشنایی طبیعی روز که در رفاه انسان نقش مهمی دارد محقق می شود. چوب از مصالح پایدار در پروژه است که ظاهری طبیعی، گرم و مقاوم به آن می بخشد. "

ترکیب بندی آپارتمان های شخصی مجموعه ای از المان های (عناصر) متغیر و نمایی موزون ایجاد می کند.

تراس و کف پنجره های عمیق ارتباط با فضای بیرون را برقرار می کنند. در واقع هدف از این عمق بهینه سازی در بهره وری انرژی با استفاده مطلوب و بهینه از سایه و نور طبیعی است.

انتخاب چوب در این پروژه نیز به کاهش قابل ملاحظه ردپای کربن دی اکسید کمک می کند.

ساخت میدان جدید در مقابل ساختمان نیز یک فضای سبز شهری با گیاهان و میکروارگانیسم های متنوع ایجاد خواهد کرد.

دو ساختمان موجود با هدف دستیابی به استاندارد Minergie-P (استاندارد ساختمان کم مصرف) با باز سازی و بهینه سازی مصرف انرژی کاملا دستخوش تغییر خواهد شد.

logo-samandehi