رونمایی از جایزه ۵۰ هزار دلاری موزه لوور ابوظبی برای هنر معاصر

موزه لوور شاخه ابوظبی با همکاری شرکت ساعت‌سازی سوئیسی ریچارد میل از نخستین جایزه خود برای پاسداشت هنر معاصر به ارزش ۵۰ هزار دلار رونمایی کرد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، جایزه هنری ریچارد میل پس از انتشار فراخوان عمومی به یک هنرمند اهدا می‌شود و آثار هنری چهار تا شش نامزد نهایی دریافت جایزه در یک نمایشگاه در موزه لوور ابوظبی به نمایش درمی‌آید. مراسم رونمایی از این جایزه ۵۰ هزار دلاری ماه نوامبر ۲۰۲۱ همزمان با ۵۰ سالگی تاسیس امارات متحده عربی خواهد بود و نمایشگاه آثار هنرمندان برتر و برگزیده تا ماه مارس ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد.

محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی و مدیر موزه لوور ابوظبی در این باره گفت: «ما می‌دانیم هنرمندانی در کلاس جهانی بین ما زندگی می‌کنند و این جایزه تازه و نمایشگاه همراه آن برای ارج نهادن به بهترین استعدادهای هنری امارات راه‌اندازی شده است.» هر هنرمند ساکن امارات می‌تواند در این جایزه شرکت کند و موضوع دوره اول آن «خاطره، زمان و سرزمین» است. علاقه‌مندان تا ۳۱ اوت برای حضور در جایزه هنری ریچارد میل فرصت دارند.

همکاری موزه لوور ابوظبی با شرکت ساعت‌سازی سوئیسی ریچارد میل برای برگزار کردن این جایزه هنری ۵۰ هزار دلاری تا یک دهه آینده ادامه خواهد داشت. ریچارد میل پیش‌تر هم با ابوظبی همکاری و در ۲۰۰۹ به مناسبت نخستین گراند پری در جزیره یاس یک نسخه محدود از ساعت‌های خود تولید کرده بود. این ساعت‌ها در بازار دست دوم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

logo-samandehi