نگاهی بر پروژه برنده جایزه adaptability award

شرکت carla bonilla huaroc کاندو های لوکس در نیویورک را به اقامتگاهی برای زندانیان آزاد شده تبدیل می کند.

به گزارش گالری آنلاین، carla bonilla huaroc با این پروژه به شکاف بزرگی که بین خانه های ارزان قیمت و لوکس در ایالات متحده وجود دارد، تاکید می کند. این پروژه که برنده جایزه adaptability award در رقابت HOME competition 2020 از سوی arch out loud است، ما را به شهر نیویورک در سال 2035 می برد. این پروژه که در شرایط رکود بزرگ اقتصادی اجرا می شود، آپارتمان های شهر Stuyvesant را به اقامتگاه موقتی و حمایتی برای زندانیان آزاد شده تبدیل می کند.

طراح مستقر در لس آنجلس در توضیحات خود می گوید: "سال 2035 است و نسبت خانه های لوکس به خانه های ارزان قیمت منجر به رکود بزرگی می شود که در نتیجه آن کاندوهای لوکس گذشته به اقامتگاه هایی با اهدافی متفاوت بدل می شوند. با حاد شدن بحران بی خانمانی و آشکار شدن پیامدهای ناشی از حبس های دسته جمعی که در اوایل هزاره روی داد، تبدیل آپارتمان ها برای شهروندان آزاد شده بیش از پیش ضرورت پیدا می کند."

آپارتمان های لوکس که پس از جنگ جهانی دوم به عنوان اقامتگاه های پس از جنگ در نظر گرفته شده بودند، تفکیک و به واحدهای مسکونی تبدیل خواهند شد.

carla bonilla huaroc در ادامه می گوید: "تبدیل خانه ها به اقامتگاه زندانیان آزاد شده راهی برای اسکان مجدد افراد به شمار می رود. این پروژه شامل آپارتمان ها و واحدهایی خوابگاه مانند است که هدف از آن کمک به افرادی است که در این شرایط حساس یکی از اولین قدم های خود را برای یافتن پناهگاهی امن بر دارند. این فضاها که دارای کلاس های درس، دفاتر اداری و مکان هایی برای برگزاری کنفرانس است، موسسات و سازمان های غیرانتفاعی را نیز در خود جای داده تا آنها را در رسیدن به خودکفایی یاری کند.

logo-samandehi