نمایش تجربه‌های قرنطینه در پاویون عربستان

«اقامتگاه» عنوان پروژه کشور عربستان سعودی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، پاویون عربستان سعودی اثر حسام داکاک، بسما کاکی و حصا البادر با کیوریتوری اوزما رضوی و مرتضی ولی را در منطقه آرسناله ونیز به نمایش گذاشته شده است.

«اقامتگاه» عنوان پروژه کشور عربستان سعودی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه معماری و محیط شهری در کنار هم می‌تواند به شرایط تغییر یافته جوامع پاسخ دهد.

نمایشگاه تجربی غرفه عربستان سعودی از مخاطبان دعوت می‌کند تا تجربیات قرنطینه خود را در برابر مدل‌های نوظهور زندگی تجزیه و تحلیل کنند. این غرفه از دریچه قرنطینه‌های تاریخی و حال حاضر نیز فرصت‌های جدیدی را به تصویر می‌کشد.

مرتضی ولی،کیوریتور، گفته است: «پاویون عربستان علاوه بر بررسی تاریخچه ساختمان‌ها به نحوه سازگاری محیط داخلی و بافت شهری در شرایط اضطراری می‌پردازد. همچنین تغییر کاربری چنین فضاهایی در طول زمان را بررسی کرده است. ما امیدواریم از طریق این نمایشگاه مخاطبان اقدامات ذاتی قرنطینه و اقامتگاه‌های مورد نیاز برای ادامه زندگی را بهتر درک کنند.»

این نمایشگاه سه جانبه چندین فضا را در یک فضا توصیف کرده و بازدیدکنندگان را به مشاهده و تجزیه و تحلیل این رابطه درهم تنیده از طریق تصاویر دعوت می‌کند. مخاطبان با بازدید از غرفه به نحوه تأثیرگذاری شرایط خارجی بر فضاهای محصور پاسخ می‌دهند و به معانی جدیدی دست پیدا می‌کنند.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

logo-samandehi