اضافه شدن بخش هنردرمانی به برنامه موسیقی «نیستان»

موسیقی «نیستان»، بخش ویژه‌ای با عنوان هنردرمانی را به برنامه‌ خود اضافه کرده است که چهارشنبه‌ها پخش می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، این بخش ۱۵ دقیقه‌ای را سامان احتشامی، برای برنامه «نیستان» اجرا می‌کند.

احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو در گفت‌وگو با آتاناز ولیعهدی به بحث موسیقی درمانی پرداخته‌اند.

در این برنامه ولیعهدی ـ هنر درمان‌گر، دانش‌آموخته روانشناسی بالینی و نوازنده پیانو ـ در ارتباط با کمک‌رسانی از طریق این علم به بشریت مطالبی را عنوان خواهد کرد.

ولیعهدی پیش از هر صحبتی واژه هنر را چنین معنا می‌کند: واژه هنر از دو واژه "هو" و "نرَ" ریشه می‌گیرد که به معنای انسان نیکو خصال یا زن و مرد نیکو خصال است. در واقع این دو واژه با پیام زرتشت (گفتار نیک. کردار نیک. پندار نیک) رابطه‌ مستقیم دارد و قدیمی‌ها به این موضوع که هنرمند این سه ویژگی را در وجود خود دارد معتقد بودند؛ در نتیجه آنچه از وجود هنرمند می‌آید بر هستی تاثیرگذار است و سبب مانا و ماندگار شدن فرد می‌شود.

در ادامه او با اشاره به پالایش انسان توسط هنر بیان می‌کند: هنر یک آواتار است که انسان را از حالت ذهنی مطلق، یک‌نواختی، روزمرگی و درجانشینی نجات می‌دهد. او ادامه داد: در درمان، علم چهارچوب دارد و هنر خارج از چهارچوب مطرح می‌شود. علم به دنبال کمیت پذیری ولی هنر در پی کیفیت پذیری است. هنر می‌خواهد کیفیت زندگی را تغییر دهد در صورتی که علم قصد دارد به زندگی، کیفیت ببخشد.

برنامه «نیستان» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و گویندگی فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

logo-samandehi