درخواست جلوگیری از انتشار سه کتاب گنج‌یابی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از انتشار سه کتاب با محتوای گنج‌یابی شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای بابک نگاهداری طی نامه‌ای به محمدمهدی اسماعیلی نوشت: همانگونه که مستحضر هستید حفاظت از میراث فرهنگی کشور _که از جمله حقوق بین نسلی است_ مطابق قانون ماده ۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ امری حاکمیتی است و طبق استفتاییه مقام معظم رهبری تخریب این آثار اصلاً جایز نیست.

در ادامه نامه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: در ماه‌های اخیر متأسفانه کتاب‌ها و جزواتی به صورت رسمی و غیر رسمی با عناوین مختلف در اختیار عموم قرار گرفته است. محتوای این کتاب‌ها بر چگونگی شناسایی علائم، نشانه‌ها، و نهایتاً یافتن میراث‌فرهنگی مدفون شده تنظیم شده است؛ بنابراین موجب ساده‌انگاری و تحریک افکار عمومی به فعل اکتشاف و حفاری غیرمجاز است. وی در پایان نامه خود تاکید کرد: بنابراین درخواست می‌شود برای جلوگیری از انتشار رسمی و غیررسمی چنین کتاب‌ها و جزواتی، اقدام عاجل به عمل آورید. این نامه به حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا طهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

logo-samandehi