افتتاح نخستین دوسالانه و نمایشگاه انرژی خورشیدی جهان در هلند

دوسالانه و نمایشگاه انرژی خورشیدی فرصتی برای طراحان و عموم مردم است تا روند گذار به انرژی و فناوری خورشیدی را در حالی که به سمت آینده‌ای بدون کربن حرکت می‌کنیم، بررسی کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، موسسه Het Nieuwe نخستین دوسالانه و نمایشگاه انرژی خورشیدی را با کیوریتوری ماتیلدا کرژیکوفسکی و همکاری مرجان ون اوبل و پائولین ون دونگن طراح ۹سپتامبر در روتردام افتتاح کرد. این رویداد مجموعه‌ای از پروژه‌ها در مورد انرژی خورشیدی در جامعه، محیط زیست و طراحی را بررسی می‌کند.

در بحبوحه بحران انرژی، دوسالانه فرصتی برای طراحان و عموم مردم است تا روند گذار به انرژی و فناوری خورشیدی را در حالی که به سمت آینده‌ای بدون کربن حرکت می‌کنیم، بررسی کنند.

امروز چقدر انرژی داریم و نیاز داریم؟ اگر جهان با انرژی خورشیدی کار کند چه تغییر می‌کند؟ سفری به تاریخ خورشید در نمایشگاه انرژی، بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا قبل از اینکه با طیف متنوعی از پروژه‌ها آشنا شوند، درباره سطوح انرژی شخصی خود فکر کنند و درباره مفاهیم آن بحث کنند. از پیشگامانی مانند ماریا تلکس گرفته تا ابتکارات آینده‌محور و معماری یکپارچه خورشیدی مایکل جانتزن، این نمایشگاه نقش انرژی خورشیدی در بشریت را به نمایش می‌گذارد و در عین حال چشم‌انداز فنی و اقتصادی را نیز در نظر می‌گیرد.

همچنین دوسالانه استفاده از انرژی خورشیدی را از طریق هنر، طراحی و گفتگو بررسی می‌کند. در این رویداد، ابتکار طراحان انرژی خورشیدی مرجان ون اوبل و پائولین ون دونگن را در کنار طراحان، دانشمندان، صنعت انرژی‌های خورشیدی و سیاستگذاران قرار دارد. علاوه بر متخصصان، ساکنان، مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان به انرژی خورشیدی می‌توانند پاسخ‌ها و ایده‌های خود را در مورد خورشید و جایی که به آینده شخصی، اجتماعی، مجازی و فضایی ما مربوط می‌شود، تبادل کنند.

پیام دوسالانه انرژی خورشیدی آشکار است: «برای استفاده حداکثری از نیروی خورشید، باید از تفکر تکنوکراتیک فراتر برویم.» به مدت هفت هفته، دوسالانه انرژی خورشیدی بحثی را در مورد روابط جدید بین مردم و محیط اطرافشان باز، دیدگاه‌های متنوع را جمع‌آوری و تبادل اطلاعات بین متخصصانی را که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند ترویج می‌کند.

برنامه‌های این رویداد عبارت از سمینار بین‌المللی در مورد طراحی خورشیدی و نمایشگاهی از آثار آلیس وانگ، آنیسکا پولسکا و یک پروژه ساخته‌شده در استودیو مرجان ون اوبل است.

logo-samandehi