موزه LACMA یک اثر مهم از IL LEE را به دست می آورد

موسسه Art Projects International اعلام کرد که موزه هنر شهر لس آنجلس اخیراً یک اثر بزرگ روی کاغذ از هنرمند کره ای الاصل IL LEE را برای مجموعه دائمی موزه به دست آورده است.

به گزارش گالری آنلاین، Untitled 978 F - یک اثر بزرگ (80 در 60 اینچ) سیاه و سفید بر روی کاغذ - از سری نقاشی های قدرتمند ایل لی در 1990 است. لی در سطح بین‌المللی به خاطر کار پیشگامانه خود با قلم ballpoint و حرفه‌ای شناخته شده است.

در سال 1977، لی برای ادامه تحصیلات خود که در استودیوهای مشهورترین هنرمندان قرن بیستم کره جنوبی آغاز کرده بود، به نیویورک نقل مکان کرد. مجموعه 978 که 20 سال پس از ورود لی به نیویورک، در طول دوره‌ای مهم از رشد و تجربه‌های شدید برای این هنرمند ساخته شد، از پیشینه فرهنگی متمایز او و آموزش‌ها و تأثیرات هنری چندوجهی‌اش بهره می‌برد.

این آثار با فرم به یاد ماندنی که با رندرهای طولانی مدت با اساسی ترین ابزارها و ballpoint خلق شده اند، نشان می‌دهد که چگونه لی از دیگر رویکردهای نقاشی جدا شد تا روند امضای خود را توسعه دهد و شیوه های هنر معاصر را به حد خود برساند.

این سری خارق‌العاده از طراحی‌ها پیامدهای گسترده‌ای برای پیشرفت آینده کار او داشت که منجر به آثاری به همان اندازه بر روی بوم شد. لی که به خاطر تعهد بی وقفه اش به استودیوی خود شناخته می شود، همچنان به کاوش در رسانه های غیرمتعارف ادامه می دهد و در عین حال به سنت های تاریخی نقاشی و جوهر توجه می کند.

logo-samandehi