طراحی اولین "ساختمان زنده" اسکاتلند

گریمشاو طرح‌هایی را برای «موسسه آینده» در آکادمی (FIDA) در مرکز اسکاتلند، یک مرکز آموزشی با سقف گنبدی که قرار است اولین گواهینامه ساختمان‌های زنده در این کشور را کسب کند، نشان داده است.

به گزارش گالری آنلاین، این طرح به دنبال به حداقل رساندن کربن با حداقل استفاده از بتن با چوب لمینتی چسبیده شده است. این ساختمان با یک گنبد ژئودزیکی سبک وزن و گلولام پوشیده شده با بالش های ETFE عایق و شیشه های عایق جامد با پانل های فتوولتائیک پوشیده خواهد شد.

معماری ای برای الهام بخشیدن به نسل بعدی

موسسه FIDA که در انتهای جنوبی مدرسه خصوصی واقع شده است، از طریق شبکه ای از مسیرها و باغ های گیاه شناسی که از طرح قبلی قرن نوزدهم بازسازی شده اند، قابل دسترسی است. تعداد زیادی تراس‌ کاشته‌شده، حوضچه‌های زیرزمینی و سوله‌ها از نیازهای ساختمان به آب و کود پشتیبانی می‌کنند و یک منبع آموزشی ارزشمند و یک محیط تفریحی الهام‌بخش را فراهم می‌کنند.

فضای داخلی غرق در نور طبیعی برای ایجاد حس بودن در یک فضای بیرونی بسیار معتدل است. طبقه اول حول یک فضای باز بزرگ برای انجام پروژه ها و اجراها متمرکز شده است و با پلکان سالن که از چوب ساخته شده است به طبقه دوم متصل می شود. دور کارگاه‌ها و اطراف آزمایشگاه‌ها را با لعاب‌هایی پوشانده‌اند که دیوار ها را شفاف نشان می‌دهد.طبقه دوم از الوارهای چند لایه با فضایی برای باغ های سنتی ساخته شده است. یک ساختار کلاس درس منعطف و پارتیشن بندی شده، فضای خالی باز را در بر می گیرد و یک تراس بام چند منظوره را ارائه می دهد.

موسسه FIDA که در ماه مه 2021 راه اندازی شد، ابتکاری است که هدف آن مقابله با چالش های آموزش مانند بستن شکاف فقر با دستیابی به دوره ها، و یافتن جایگزین های قانع کننده برای سیستم های آموزشی و امتحانی سنتی است. این پروژه به جوانان در سراسر اسکاتلند فرصت‌هایی را برای انجام چالش‌های دنیای واقعی بر اساس 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل ارائه می‌دهد. اینها به شکل کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مهارت‌محور، چالش‌ها و مسابقات طراحی، چه به صورت آنلاین و چه حضوری است.

اندرو والی، رئیس گریمشاو و دانش آموخته آکادمی دلار، می‌گوید: «آکادمی دلار سابقه طولانی در تشویق دانشجویان به کشف هنر دارد که البته تخیل و حل خلاقانه مسائل را تقویت می‌کند. اکنون با تغییر پارادایم در یادگیری پیشرو است تا به عنوان یک منبع پلتفرم باز به اشتراک گذاشته شود».

او می‌افزاید: «چنین ابتکاری مستلزم رویکردی به همان اندازه تازه است، با معماری که از کار تیمی، همکاری و کاوش راه‌حل‌های خلاقانه جدید پشتیبانی می‌کند که نسل بعدی را برای مقابله با مشکلات سیاره‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم، توانمند کرده و الهام می‌بخشد.

logo-samandehi