شجاع و نترس

رنگ سال 2023 انتخاب شد

رنگ صورتی تند به نام Viva Magenta که یادآور رژگونه است، توسط شرکت رنگ آمیزی پنتون آمریکایی به عنوان رنگ سال 2023 انتخاب شده است.

به گزارش گالری آنلاین، Viva Magenta 18-1750 Pantone توسط این برند به‌عنوان «قرمز غیر متعارف برای زمان‌های غیر متعارف» توصیف می‌شود، رنگ صورتی پر جنب و جوش با رگه‌هایی از بنفش است که به خانواده رنگ‌های قرمز تعلق دارد.

لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون گفت: "این قاطعانه است اما تهاجمی نیست."

پرسمن به Dezeen گفت: "این یک سایه قرمز شجاع و بی باک است که با نشاط و قدرت می لرزد." شور و نشاط آن باعث افزایش خوش بینی و شادی می شود.

بخش تحقیقات پیش‌بینی روند پنتون، موسسه رنگ پنتون، هر سال رنگ را انتخاب می‌کند. در این بیانیه آمده است که انتخاب رنگ امسال نشان دهنده روح "سرکشی" زمان و علاقه مجدد به آزمایش های خلاقانه پس از همه گیری ویروس کرونا است

این برند می‌گوید: «پنتون 18-1750 ویوا مجنتا جسور، شوخ و فراگیر، از هرکسی با همان روحیه سرکش استقبال می‌کند.

بر اساس تحقیقات موسسه رنگ پنتون، صورتی های سرخابی در حال حاضر در بین جامعه مد و زیبایی محبوب هستند.

اوایل امسال، خانه مد ایتالیایی والنتینو مجموعه ای با رنگ صورتی سرخابی پاییز و زمستان منتشر کرد و مدل ها سایه های مشابهی را روی پلک ها و مژه های خود می پوشند.

جین بادی، پیش بینی گر مد و عضو موسسه رنگ پنتون، گفت: "این یک رنگ عالی برای بازتاب نور است که به آن حس فانتزی و زرق و برق می بخشد." در تمام رنگ‌های پوست و هر جنسیت بسیار جذاب است.»

بادی افزود: "به طور سنتی تصور می کنید که این رنگ برای لب ها یا گونه ها است، در حالی که اکنون ما آن را به عنوان یک رنگ چشم ثابت در یک حرکت نقاشی می بینیم."

اگرچه Viva Magenta بخشی از خانواده رنگ‌های قرمز است، اما Pressman استدلال می‌کند که این رنگ به دلیل رنگ صورتی آن به اندازه قرمزهای سنتی «تهاجمی» یا مورد انتظار نیست. قرمز به طور سنتی دارای معانی خشم و خطر است.

به گفته بادی، با وجود اینکه صورتی روشن به جامعه امروزی مربوط است، این رنگ هنوز در طبیعت ریشه دارد، جایی که می توان آن را در گل ها و حشرات استوایی یافت.

بادی می‌گوید: «یکی از بزرگترین الهام‌ها در پشت این موضوع نیز دنیای طبیعی بود – شما می‌توانید این نوع رنگ‌ها را در دنیای طبیعی تصور کنید و حس کمی عجیب و غریب به آن می‌دهد.

این اولین باری نیست که پنتون رنگ صورتی را به عنوان رنگ سال انتخاب می کند. برای سال 2016، این شرکت رنگ صورتی پاستلی روشن‌تر با رنگ‌های رز به نام رز کوارتز در کنار سرنیتی، رنگ آبی روشن آرام‌بخش را انتخاب کرد.

سال گذشته، Very Peri را نامگذاری کرد، رنگ بنفش که توسط Pantone به عنوان "سایه آبی پرتویی" به عنوان رنگ سال معرفی شد.

logo-samandehi