نوه دیگو ریورا فاش می کند

ردپای کمک همسر فریدا کالو در مرگ او

درد و رنج این هنرمند مکزیکی بسیار زیاد بود، به طوری که "احتمالا" از همسرش برای پایان دادن به زندگی اش کمک خواسته است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از گالردین، عشق مردم به هنر پر جنب و جوش فریدا کالو با شیفتگی زندگی خصوصی رنگارنگ او مطابقت دارد. اکنون نبرد برای جلب توجه بیشتر به استعداد او - فراتر از داستان شخصی دردناک و خارق العاده او - با ضربه احتمالی دیگری روبرو می شود.

مستندی درباره این هنرمند مکزیکی قرار است یک سوء ظن پنهانی را که در خانواده همسر و عشق بزرگ او، دیوارنگار مشهور دیگو ریورا، وجود دارد، فاش کند.

در اوایل ماه آینده، یک سریال سه قسمتی بی‌بی‌سی با نام Becoming Frida Kahlo، مصاحبه‌ای با نوه ریورا، خوان رافائل کرونل ریورا، ارائه می‌کند که در آن او معتقد است که پدربزرگش احتمالاً در آخرین اقدام عاشقانه به زندگی کالو پایان داده است. این شهادتی است که قصد دارد تا حدس و گمان در مورد ساعات پایانی "مرموز" این هنرمند را متوقف کند، اما شعله های جدیدی را در میان میلیون ها طرفدار او شعله ور خواهد کرد.

فریدا کالو و دیگو ریورا در نمایشگاه پرتره های یهودی اثر لیونل ریس در نیویورک


کورنل ریورا، روزنامه‌نگار و عکاس هنری مکزیکی، پیشنهاد می‌کند که ریورا «به او کمک کرد»، و او «احساس نمی‌کند که چیزی اشتباه است». در قسمت پایانی مستند BBC2، او استدلال می کند: "اگر همدم زندگی شما می گوید: "من خسته هستم، واقعاً می خواهم بروم، کمکم کنید" - خوب، شاید شما سعی تان را کنید.

کالو که در سال 1907 به دنیا آمد، در طول عمر کوتاه خود دچار بیماری بود. او که از فلج اطفال رنج میبرد، در یک تصادف جاده ای نیز به شدت مجروح شد و به سختی حرکت میکرد. او همچنین سقط جنین را تحمل کرد، که به طور بدنام در یک سری از نقاشی های پیشگامانه و قدرتمند به تصویر کشیده شد.

رابطه پرشور او با ریورا، که قبل از اینکه او به عنوان یک مبارز کمونیست برای تغییرات اجتماعی در ایالات متحده بحث برانگیز شود، ملاقات کرده بود، از همان ابتدا بی ثبات بود. روابط زیاد او، از جمله با خواهر خودش، کریستینا، و با ستاره هالیوود، پلت گدارد، پیوسته ازدواج آنها را به خطر انداخت.

logo-samandehi