پنجاهمین سالگرد پابلو پیکاسو در پاریس

پل اسمیت نمایشگاه پنجاهمین سالگرد پابلو پیکاسو را در پاریس مدیریت می کند.

به گزارش گالری آنلاین، پنجاه سال از مرگ پابلو پیکاسو در خانه اش در موژین در 8 آوریل 1973 می گذرد، اما تأثیر ابدی و تأثیر عمیق مجموعه آثار او باقی مانده است. برای سالگرد ، پل اسمیت ، طراح بریتانیایی، مدیریت هنری نمایشگاه پیکاسو را در موزه ملی پیکاسو-پاریس رهبری می‌کند و آثار او را با مجموعه ارزشمند از موزه این هنرمند در اسپانیایی ترکیب می‌کند.

این نمایشگاه با عنوان جشن پیکاسو، از 7 مارس تا 27 آگوست 2023 برگزار می شود و کیوریتوری اسمیت را در مورد شاهکارهای مجموعه پیکاسو به گونه ای به نمایش می گذارد که عموم را به تماشای آثار این هنرمند از دریچه ای معاصر دعوت می کند و بر ارتباط آنها در دنیای امروز تأکید می کند.

اسمیت در گفت‌وگو با متصدیان نمایشگاه، سیسیل دبری و جوآن اسنرچ، گفته است: من عاشق هنر هستم، همانطور که به تمام جنبه های طراحی علاقه دارم. اما من باید در مورد پروژه در موزه پیکاسو واقعا صادق باشم: روشی که به آن پرداخته شده است، ایده کلی در هسته پروژه، این بود که باید بیان آزادانه روش من برای نشان دادن کار پیکاسو باشد.

اسمیت اضافه می‌کند که «درخواست اولیه به من اجازه داد تا هر کاری را که می‌خواهم انجام دهم، که البته بسیار ترسناک بود، زیرا متخصصان زیادی در سراسر جهان درباره پیکاسو وجود دارند و برعکس، رویکرد من به نمایشگاه بسیار خودجوش بود، نه پیوست به تاریخ پیکاسو.

پل اسمیت و سیسیل دبری در موزه ملی پیکاسو-پاریس

logo-samandehi