نصب ۱۴ اثر سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: علاوه بر نمایش ۱۴ اثر سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، سه نماد شهید کشوری، نماد مقاومت مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی و نماد تفکر در آستانه نوروز در سطح شهر اصفهان نصب خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید قنادنیا در نشستی با خبرنگاران که روز (شنبه، ۶ اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تا ۸ اسفندماه ادامه دارد و آثار نهایی، طی دو تا سه ماه در سطح شهر نمایش و سپس در مکان مناسب نصب می‌شوند.

وی گفت: از این رویداد به‌عنوان یک کار عملی خوب که فرایند طراحی و اجرا را در معرض دید هنرمندان و دانشجویان قرار داده، استقبال مطلوبی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان هزینه پروژه را حدود ۲ ‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برگزاری این سمپوزیوم باعث صرفه‌جویی در هزینه تمام شده تولید آثار شده است، چراکه ساخت این ۱۴ اثر به‌صورت مجزا هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کرد.

وی ادامه داد: طی فراخوان اعلام شده از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، ۳۷ هنرمند طراز اول کشوری شامل ۲۷ نفر هنرمند داخلی و ۱۰ هنرمند خارجی در این رویداد شرکت کردند.

قنادنیا با اشاره به اینکه از مجموع این هنرمندان ۷۰ اثر به دبیرخانه رسید و از میان آن‌ها ۱۴ اثر انتخاب شد، افزود: از این ۱۴ اثر ۱۱ اثر ساخت هنرمندان داخلی و ۳ اثر نیز توسط هنرمندان کشورهای ترکیه، روسیه و ارمنستان ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان همچنین از فضاسازی ویژه شهر به مناسبت تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بعد از رویداد سمپوزیوم و به مناسبت تقارن عید امسال با ماه مبارک رمضان در حوزه فضاسازی شهری اقداماتی صورت گرفته است. ازجمله این اقدامات معرفی محور تاریخی اصفهان است که ۷ اثر از این محور به‌صورت ماکت در شهر به نمایش در می‌آید. همچنین در حوزه مبلمان شهری نیز بازی‌های خلاقی آماده شده که در سطح شهر نصب خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نمایش ۱۴ اثر سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، سه نماد شهید کشوری، نماد مقاومت مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی و نماد تفکر در آستانه نوروز در سطح شهر نصب خواهد شد.

به گفته قنادنیا، در محور کاوه تا خیابان سروش و در ادامه تا میدان آزادی پروژه دیوارنگاری صورت می‌گیرد که طرح‌های آن در شورای تخصصی با وحدت گرافیکی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام ۲هزار پرچم سامورایی و ریسه‌هایی با رویکرد تلفیق عید و ماه مبارک رمضان نصب می‌شود، گفت: در پنج نقطه از شهر ازجمله میدان امام خمینی(ره)، گذر چهارباغ عباسی و پل خواجو نیز به‌عنوان محور گردشگری شهر به‌طور ویژه با محوریت گردشگری اقدامات گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

logo-samandehi