اعتراض گروهی از فعالان محیط زیستی در مقابل «گشت شبانه»‌

گروهی از فعالان محیط زیستی در مقابل شاهکار هلندی «گشت‌شبانه»‌ در موزه ملی آمستردام اعتراض کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت، روز یکشنبه دو معترض محیط‌زیستی بنری با تصویری تغییر یافته از «گشت شبانه» نقاشی معروف هلندی را در مقابل نسخه اصلی این نقاشی در موزه ملی آمستردام در دست داشتند. این تصویر تغییریافته که نگهبانان شب را غرق‌ در آب نشان ‌می‌داد ، اشاره مستقیمی به شعار این گروه محیط زیستی بود: هیچ هنری در سیاره‌ای وجود ندارد که آن را سیل گرفته است.

۱۰ معترض، در محدوده سنی ۱۵ تا ۲۲ سال درحالی در این موزه حاضر شدند که لباس‌هایی با شعارهای اعتراضی بر تن داشتند. یک معترض ۱۹ساله درجریان این اقدام اعتراضی بیان کرد:‌ «علم واضح است، ما دیگر نمی‌توانیم از آن فرار کنیم: زمین در حال گرم شدن است، سطح دریا در حال افزایش است و وضعیت آب و هوا به طور روزافزون وخامت پیدا می‌کند. بدیهی است که این به دلیل صنعت سوخت‌ها ی فسیلی است، صنعتی که موزه ملی آمستردام همچنان از آن حمایت می‌کند.»

فعالان محیط‌زیستی در شرایطی در موزه ملی آمستردام اعتراض کردند که این موزه هم‌اکنون میزبان نمایشگاه بزرگی از آثار «یوهانس ورمیر» نقاش بزرگ هلندی است که بلیت‌های آن در دو روز نخست بازگشایی به روی عموم مردم با استقبال چشمگیری مواجه شد. این نمایشگاه در چهارم ژوئن سال ۲۰۲۳ به اتمام می‌رسد.

تقاضا برای بازدید از این نمایشگاه به حدی بالا بود که مسوولان این موزه اعلام کردند،‌ فروش آنلاین بلیت‌های این نمایشگاه به دلیل بروز مشکلاتی در وبسایت تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

logo-samandehi