معرفی پنج دستگاه چاپ جوهرافشان 2023

چاپگرهای جوهرافشان با استفاده از جوهرهای رنگدانه‌ای می‌توانند یک راه عالی برای چاپ عکس‌ها و چاپ‌های هنری زیبا باشند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به چند نمونه از این چاپگرها.

به گزارش گالری آنلاین، این جوهرها، که به جای رنگ از پودر رنگدانه جامد تشکیل شده‌اند، ویژگی‌هایی مانند زنده بودن، پایداری و ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ‌های معمول دارند.

● چاپگر Epson SureColor P700 به عنوان بهترین چاپگر برای تمامی عکس‌های هنرمندان انتخاب شده است. در حالی که P700 می تواند عکس های فوق العاده ای تا عرض 13 اینچ چاپ کند، به طرز شگفت انگیزی کم جا و سبک است و به راحتی روی میز کوچک در استودیوی شما قرار می گیرد. P700 از مجموعه جوهر 10تایی 10-ink UltraChrome PRO استفاده می کند که طیف رنگی خیره کننده ای را هم برای مناظر و هم برای پرتره ایجاد می کند.

این چاپگر دارای ویژگی‌های حرفه‌ای است، اما برای استفاده از آن‌ نیازی نیست متخصص چاپ باشید. شما از طریق صفحه نمایش لمسی تاشو 4.3 اینچی بصری و قابل تنظیم در بالای دستگاه قرار دارد به عملکردهای P700 دسترسی دارید.

همچنین پشتیبانی پیشرفته‌ای برای چاپ در حالت بی سیم وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های خوب آن است P700 دارای نور داخلی است تا بتوانید عکس خود را هنگام چاپ تماشا کنید.


● چاپگر Canon imagePROGRAF PRO-300 یکی دیگر از چاپگرهای جوهر جامد 13 اینچی است و بهترین دستگاه برای چاپ عکس های سیاه و سفید است.

مجموعه جوهر 10 رنگ PRO-300 از Lucia Pro در این دستگاه هم مشکی مات هم مشکی براق تولید می‌کند و با ایجاد سیاهی‌های عمیق‌تر و پررنگ‌تر روی کاغذ، عکس هنری زیبایی به وجود می‌آورد. از آنجایی که Canon PRO-300 دارای نازل های مجزا برای دو نوع جوهر سیاه است، نیازی به تعویض مخازن در حین چاپ ندارد در نتیجه به کاهش اتلاف جوهر و صرفه جویی در زمان کمک می‌کند.

چاپگر PRO-300 همچنین دارای یک کانال اختصاصی Chroma Optimizer است که این لایه بر روی یک پوشش شفاف قرار دارد تا شفافیت و درخشندگی را افزایش داده و برنزه شدن را کاهش دهد.


● برای چاپ عکس‌های بزرگ‌تری 17-inch Epson SureColor P900 توصیه شده است که نوع بزرگ‌تر چاپگر Epson SureColor P700 است. چاپگر P900 نیز همانند P700 دارای مجموعه جوهر 10-ink UltraChrome PRO است که رنگ‌های زنده و در عین حال واقعی را تولید می‌کند. P900 حالت سیاه کربنی را اضافه می کند که تراکم سیاه را در چاپ ها برای کنتراست بیشتر در عکس های رنگی و تک رنگ افزایش می دهد و آنها را واقعاً برجسته می کند. هد چاپ 10 کاناله Micro Piezo AMC P900 می‌تواند قطرات جوهر را به کوچکی 1.5 پیکولیتر بریزد تا جزئیات دقیقی را ایجاد کند. همراه با چاپ عکس‌های 17 در 19 اینچی، می‌توانید با استفاده از آداپتور رسانه ارائه‌شده بر روی کاغذ رول خروجی بگیرید، که برای تصاویر پانورامای بسیار طولانی، عالی است.


● چاپ روی زمین در ابعاد بزرگ، راهی عالی برای ارتقای چاپ عکس شما به سطح بالاتری است و برای این کار 24-inch Canon imagePROGRAF PRO-2100 را توصیه شده است. این دستگاه با وزن 223 پوندی قسمتی از فضای استودیو شما را اشغال می‌کند و برای حمل و نقل آن به چند دوست نیاز دارید، اما عکس‌های با فرمت بزرگ به دست آمده ارزش آن را دارند که این دستگاه را تهیه کنید. این دستگاه شامل سیستم تغدیه خودکار کاغذ و خواندن رسانه است که کاغذ را بدون دخالت انسان بارگیری و شناسایی می کند. کافی‌ست که نگهدارنده رول را در چاپگر قرار دهید، چاپگر به طور خودکار کاغذ را تغذیه می کند و تنظیمات رسانه‌ای مناسب را انتخاب می کند.


● چاپگر Epson Expression Photo XP-8700 همه این کارها را با کمتر از یک سوم قیمت انجام می دهد. همراه با چاپ عکس‌های با کیفیت بالا با استفاده از کارتریج‌های Epson’s six-color Claria Photo HD ink این چاپگر می‌تواند عکس‌ها یا اسناد را اسکن و کپی کند و این یک دستیار مفید برای داشتن در استودیو یا دفتر است. با این حال، چند تفاوت وجود دارد.

این یک چاپگر رنگدانه واقعی نیست زیرا فقط جوهر سیاه بر پایه رنگدانه است و بقیه بر اساس رنگ هستند، بنابراین چاپ عکس واقعا ماندگار نخواهد بود. همچنین، اندازه چاپ حداکثر 8.5 در 11 اینچ است. استفاده از این دستگاه همه کاره و جمع و جور و سبک، با صفحه نمایش لمسی بزرگ 4.3 اینچی و کنترل های بصری همراه با چاپ مستقیم از طریق وای فای بدون روتر، بسیار آسان است. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که آن را از طریق دستگاه تلفن همراه خود کنترل کنید. علاوه بر این، یک گزینه "چاپ با صدا" وجود دارد که می توانید عکس ها و اسناد را بدون دخالت دست چاپ کنید

logo-samandehi