به اثری از پیکاسو در موزه تیت مدرن لندن حمله شد

به دنبال حمله به یک نقاشی از پابلو پیکاسو، به ارزش حدود ۲۰ میلیون پوند در موزه تیت مدرن در لندن، یک مرد تفهیم اتهام شد. این حمله شنبه گذشته، ۲۸ دسامبر، ۷ دی ماه اتفاق افتاد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از بی بی سی، این نقاشی به نام "نیم‌تنه یک زن" که در سال ۱۹۴۴ به وسیله پیکاسو کشیده شده است، در موزه به نمایش گذاشته شده بود که مورد حمله قرار گرفت. گزارش شده که این اثر پاره شده است.

شکیل ماسی، ۲۰ ساله و اهل شمال لندن با اتهام خسارت زدن به این اثر رو به رو شده است. او گفت که این اتهامات را رد خواهد کرد.

نیم تنه یک زن اثر پابلو پیکاسو

تابلو "نیمتنه یک زن" اثر پیکاسو از دیوارهای تیت مدرن برداشته شده است

او تا یک ماه دیگر، ۳۰ ژانویه، که اولین جلسه دادگاه برگزار شود، در بازداشت خواهد بود.

به نوشته موزه تیت مدرن، پیکاسو این اثر را بر اساس چهره دورا مار، معشوقه خود در ماه مه ۱۹۴۴ در ماه‌های پایانی اشغال نازی ها در پاریس کشیده است.

مسئولان موزه تیت مدرن، درباره وضعیت این اثر پس از حمله چیزی نگفتند. سخنگوی موزه تیت مدرن گفت که تیم محافظت و کارشناسان موزه در حال بررسی این حادثه و ارزیابی خسارات هستند. او گفت که موزه به روی بازدید کنندگان باز است.

پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارآگاهان پلیس در حال تحقیق درباره این حادثه و خسارتی هستند که در روز ۲۸ دسامبر در یکی از گالری‌های موزه تیت مدرن اتفاق افتاده است و یک مرد در این رابطه تفهیم اتهام شده است."

در جلسه تفهیم اتهام که روز دوشنبه ۳۰ دسامبر برگزار شد، آقای ماسی این اتهام را رد کرد و قرار است در ۳۰ ژانویه در دادگاهی در لندن حاضر شود.

  • 'زن آرایشگر' پیکاسو در بسته پستی پیدا شد
  • برقکار پیکاسو باید تابلوهای نقاشی را بازگرداند
  • سرگذشت نقاشی‌ پیکاسو که نماد مبارزه با فاشیسم شد

ورودی موزه تیت مدرن

logo-samandehi