داشتن عمری طولانی‌تر با رفتن به موزه و تئاتر

مطالعات جدید نشان می‌دهد که افراد مسنی که به کارهای هنری مشغول هستند، بیشتر از افراد دیگر عمر می‌کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا وبه گفته تک‌اکسپلوریست، فعالیت‌های هنری، به عنوان عوامل سلامتی چند وجهی شناخته می‌شوند. زیرا چندین عامل روانشناختی، جسمی، اجتماعی، رفتاری و ذاتی در انجام آنها ترکیب شده‌ است.

در مطالعات پیشین رابطه میان فعالیت‌های هنری و شرایط بهتر روحی و روانی شناخته شده بود که از میان این شرایط می‌توان به زوال عقل، دردهای مزمن، افسردگی و ضعف اشاره کرد.

حال در یک مطالعه جدید در کالج دانشگاهی لندن نشان داده شده که میان تناوب انجام فعالیت‌های هنری مختلف و مرگ یک ارتباط وجود دارد.

در این مطالعه میزان ارتباط مشارکت در برنامه‌های هنری از قبیل رفتن به تئاتر، کنسرت، اپرا، موزه، گالری‌های هنری و نمایشگاه‌ها با مرگ و میر اندازه‌گیری شد.

موزه

شش هزار ۷۱۰ بزرگسال در سنین ۵۰ سال به بالا به مدت ۱۴ سال مطالعه شدند که در نتیجه آن محققان دریافتند شرکت کردن در فعالیت‌های هنری می‌تواند در افراد مسن یک ارتباط محافظتی با طول عمر داشته باشد.

این ارتباط با عوامل مختلفی از جمله سلامت روان و فعالیت‌های جسمی توضیح داده می‌شود.

یافته‌های این محققان نشان می‌دهد که افرادی که به طور متناوب با هنر درگیر بودند، در مقایسه با افراد دیگر تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گرفتند.

"اندرو استپتو" محقق پروژه اظهار کرد، شاید مردم اینگونه تصور کنند که افرادی که به موزه می‌روند و یا در کنسرت‌های موسیقی شرکت می‌کنند، سالم‌تر از باقی افراد هستند. ولی اینگونه نیست.

گرچه تاثیر مثبت شرکت کردن در فعالیت‌های هنری علاوه بر بزرگسالان روی کودکان هم اثبات شده است.

logo-samandehi