ابراز همدردی آیدین آغداشلو برای سانحه هواپیمای اوکراین

آیدین آغداشلو، هنرمند پیشکسوت برای ابراز تاسف بابت سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ و جان‌باختن شماری از دانشجویان و دانش‌آموختگانی که از مسافران این هواپیما بودند، مطلبی را منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، آیدین آغداشلو عصر روز شنبه (۲۱ دی‌ ماه) یک نقاشی از مجموعه خاطرات انهدام را به همراه یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرم خود منتشر کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: ماجرای ساقط کردن هواپیمای اوکراینی را به همه‌ی داغداران و به تک تک مردم و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و خودم را شریک ماتم آنان می‌دانم.

نشست خبری آیدین آغداشلو

حق سوال و مشارکت و مطالبه، عین ذات و نفس همان کرامت انسانی است که همه از آن دم می‌زنند و احترامش را واجب می‌دانند، همانی که باید بی‌هیچ ملاحظه خودی و غیرخودی، همیشه و از پیشاپیش نصب‌العین و مورد پذیرش و شناسایی زعمای قوم و مسئولان قرار گیرد.

آغداشلو در بخش دیگری از یادداشتش آورده است:

کاش به سالخوردگی نمی‌رسیدم تا شاهد و بازگوکننده‌ی مکرر خاطرات انهدام شوم و ببینم که چطور در چشم بر هم‌ زدنی، آن همه جان عزیز زیبا و گران‌بهای حامل امید و آینده و معنا و خلاقیت، به یک باره از میان می‌رود و ما را حسرت‌زده و تلخ و شرمسار می‌گذارد...

logo-samandehi