ساناهین باباجانیانس: جایزه ویستا به هنرمندان جوان احساس مفیدبودن می‌دهد

ساناهین باباجانیانس می گوید رویداد ویستا به هنرمندان جوان دلگرمی می‌دهد و شرایطی فراهم کرده تا بتوانیم مفید باشیم و ایده‌های خود را به راحتی ارائه دهیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایران آرت، ساناهین بابا جانیانس یکی از برگزیدگان راه یافته به مرحله نهایی سومین جایزه ویستا است که اثرش در نمایشگاه "خط سوم" ارائه شده است.

او درباره ایده اثرش گفت: "حوزه اصلی کار من نقاشی است و حدود سه سال است که روی این ایده کار می‌کنم و عنوان اثر «توازی یا تلاقی؟» است. من روی چوب یک سری حجم می‌سازم که اگر کارم بزرگ باشد با چوب و اگر کوچک باشد با مقوا ماکت کار می کنم و روی آنها نقاشی می‌کشم."

بابا جانیانس در ادامه بیان کرد: من ارمنی هستم و همیشه مشکل ما این است که دچار دوگانگی هستیم یعنی افکارمان دو تکه است زیرا هم ایرانی و هم ارمنی هستیم به همین دلیل در این اثر سعی کردم این دوگانگی را از بین ببرم و یک هویت جدید برای خودمان بسازم. در این اثر سازه‌های ایرانی و ارمنی را با هم ترکیب کردم زیرا دوست داشتم نشان دهم که این دو با هم و در کنار هم زیبا هستند.

وی درباره برگزاری جایزه ویستا تاکید کرد: رویداد ویستا به هنرمندان جوان دلگرمی می‌دهد و شرایطی فراهم کرده تا بتوانیم مفید باشیم و ایده‌های خود را به راحتی ارائه دهیم. همچنین رویداد ویستا چون محدودیت سنی و تکنیکی ندارد مورد توجه همه قرار گرفته است.

این هنرمند در پایان گفت: به نظر من باید مانند رویداد هنری ویستا زیاد داشته باشیم تا هنرمندان بتوانند به راحتی به ایده‌های خود فکر کنند و آن‌ها را ارائه دهند.

نمایشگاه "خط سوم" تا چهارم بهمن ماه در گالری ویستا دایر است و آیین تجلیل از برگزیده سومین جایزه هنری ویستا عصر جمعه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز برپا می‌شود.

logo-samandehi