نشست "میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران"

در نشست رونمایی از مجله "دال" در شیراز موضوع تسری میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران، مورد بحث و مداقه قرار خواهد گرفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین؛ مراسم رونمایی شماره جدید نشریه "دال" (۴ و ۵) همراه با نشست "میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران" پنجشنبه، ۲۴ بهمن در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به نقل از برگزارکننده؛ مجله‌ تحلیلی انتقادی "دال" همواره با دیدگاه آسیب‌شناسی و مستندنگاری پرونده‌هایی را به دست چاپ می‌سپارد که به بیان معضلات و ریشه‌های شکل‌گیری آن در معماری معاصر ایران می‌پردازد.

نشست "میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران"

در نشست رونمایی شماره‌های جدید این مجله در شیراز موضوع "تسری میان‌مایگی" که یکی از پرونده‌های شماره‌ جدید دال است مورد بحث و مداقه قرار خواهد گرفت؛ اینکه حذف اجباری جامعه‌ نخبه باعث خالی‌شدن کرسی‌ها و اشغال سریع آن‌ها توسط میان‌مایه‌ها می‌شود.

وظیفه‌ مغفول نخبگان در تولید و ارائه‌ پارادایم به میان‌مایه‌ها سپرده می‌شود و چون این امر را در توان خود نمی‌یابند به تولید شبه‌پارادایم می‌پردازند. این خوراک مسموم در نهایت در بدنه‌ جامعه‌ اکثریت تأثیر فروکاهنده دارد و منجر به تولید کوتوله‌های موجه می‌شود. تنزل ذائقه‌ عمومی و تقلیل‌گرایی افراطی از عوارض چنین پدیده‌ شومی به‌شمار می‌رود.

در مقابل با تولید و راه‌اندازی جریان اندیشه می‌توان با این پدیده مبارزه کرد و در گام‌های زیرساختی می‌بایست سرعت پدیده‌ی حذف یا فرار نخبه را کم نمود و در حالت آرمانی آن را از چرخه بازایستاند.

در نشست "میان‌مایگی در جامعه معماری معاصر ایران" محمدرضا حائری، مهرداد ایروانیان، کیوان نریمانی و امین عسلی به سخنرانی خواهند پرداخت.

این نشست روز پنجشنبه ۲۴ بهمن از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن سینما فرهنگ، مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

logo-samandehi