در بزرگداشت رامین مهدی نژاد مطرح شد؛

محمدرضا فیروزه ای:«بوی جوی مولیان آید همی/ یاد یار مهربان آید همی»

خانه هنرمندان، در مراسم بزرگداشت رامین مهدی نژاد، هنرمند نقاش معاصر، که به تازگی دار فانی را وداع گفت، با حضور خانواده وی و جمعی از اساتید و هنرمندان سیاه پوش بود.

به گزارش گالری آنلاین، این مراسم پنجشنبه 24 بهمن ماه برگزار شد و در ابتدای مراسم امیر راد، رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران، به صحبت در رابطه با مهدی نژاد پرداخت و گفت: ما یک دوست عزیز، همکار نازنین و هنرمند گرامی را از دست دادیم. از سال 78 او را می شناختم. او پر از شور و هیجان بود، انجمن نقاشان برایش همانند خانواده بود، مدیریتش را در دانشگاه دیده بودم و اینکه چطور در دل همه و دانشجویان نفوذ می کرد.

راد افزود: مهدی نژاد از میان ما نرفته است و به واسطه آثارش در میان ما حضور دارد.

" بوی جوی مولیان آید همی یاد یار مهربان آید همی 20 سال بود او را می شناختم، مردی با تی شرت های رنگی رنگی و شلوار دو بنده" این ها کلماتی بود که محمدرضا فیروزه ای، رئیس اسبق انجمن هنرمندان نقاش ایران، به یاد مهدی نژاد بیان کرد.

فیروزه ای از ویژگی های بارز استاد مهدی نژاد به رسیدگی بی وقفه به کارهای دانشجویان اشاره کرد.

در ادامه حبیب توحیدی، هنرمند نقاش و از دوستان و همکاران مهدی نژاد در دانشگاه، به صحبت در رابطه با وی پرداخت. این هنرمند از خاطرات خود با مهدی نژاد سخن گفت و به تبحر و حرفه او در نقاشی سه بعدی اشاره کرد و گفت: به نظرم بنیانگذار نقاشی سه بعدی در ایران رامین مهدی نژاد بود.

تیمسار احمد حقیقت، استاد زبان تخصصی هنر و پدر همسر رامین مهدی نژاد، چند ویژگی بارز وی را بر شمرد و اظهار داشت: رامین ارتباطات قوی داشت. همواره مدیریت خوب برابر با ارتباطات قوی است و این در رامین مشهود بود. ارتباط او با دانشجویانش مثال زدنی بود حتی در بستر بیماری هم جواب آنها را می داد.

حقیقت در خاتمه بیان کرد: « رامین عاشق کلاس، کار و دانشجویانش بود. او برنامه ریزی خیلی خوبی داشت و علاوه بر آن بسیار خوب به انجام امور نظارت می کرد. یادش گرامی».

مهدی نژاد از هنرمندان معاصر اهل تبریز بود که مسئولیت های زیادی را در کنار خلق آثار هنری به عهده داشت که از جمله آنها می توان به مدیریت گروه نقاشی دانشگاه هنر و معماری، دبیر انجمن هنرمندان نقاش در چندین دوره متوالی، دبیر کمیته هنر همایش بین المللی حکیم ابوالقاسم فردوسی و ... اشاره کرد. وی پس از تحمل بیماری در 10 بهمن سال جاری درگذشت.

logo-samandehi