معبری به نام مرتضی ممیز نامگذاری می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ۲۰ بهمن شورای اسلامی شهر تهران، با تغییر نام معبری به نام مرتضی ممیز موافقت کردند.

در جلسه ۲۰ بهمن شورای اسلامی شهر تهران بررسی نامگذاری چند معبر و مجموعه ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

محمدجواد حق شناس در جریان بررسی نامگذاری‌ها با گلایه از برخی مخالفت‌ها در تغییر نام‌ها گفت: نامگذاری هایی که در صحن شورا مطرح می‌شود بر اساس خرد جمعی بوده اما مقاومت‌هایی به تغییر نام‌ها در شورا وجود دارد.

وی ادامه داد: تعدد نام‌های تکراری در شهر سبب شده تا به سمت نامگذاری های جدید برویم. وجود یک نام برای چندین معبر و گذر باعث می‌شود در مراجعات بین المللی مشکلاتی ایجاد شود، در حال حاضر ۱۰۰ تا ۲۰۰ اسم تکراری در معابر داریم، اسامی مانند مریم، نیلوفر، لادن بارها تکرار شده که نیاز به اصلاح است. همچنین تلاش کردیم معابر اطراف خانه هنرمندان نیز به نام افراد شناخته شده نامگذاری شود و مجسمه‌ها و سردیس‌های آنها در این مکان قرار گیرد.

حسن خلیل آبادی نیز در این رابطه گفت: ما از خودمان اسم خلق نمی‌کنیم و اسامی که مطرح می‌شود کوچک‌ترین تعارضی با نظر مردم ندارد.

بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص یکی از نامگذاری‌ها گفت: مبنای کمیسیون نامگذاری در خصوص اینکه نام یکی از قهرمانان فوتسال آسیا برای نام یک سالن چند منظوره انتخاب شده چیست شاید این نامگذاری باعث اعتراض سایر ورزشکاران شود.

وی همچنین عنوان کرد: نامگذاری معابر مانند پرونده باغات باید به صورت تک تک بررسی شود.

در جریان بررسی نامگذاری‌ها حجت نظری با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه گفت: معمول بوده که لیستی از نامگذاری‌ها به رأی گذاشته می‌شود اما هر بار یک رویه در این خصوص مطرح می‌شود که این انتقاد سبب ناراحتی بهاره آروین شد که قصد داشت جلسه شورا را ترک کند.

حجت نظری گفت: مگر هیأت رئیسه فرای اعضای شورا هستند که نتوان به آنها تذکر داد که آروین گفت: با هیأت رئیسه برخوردهای توهین آمیزی می‌شود که نباید چنین اجازه‌ای داد.

سرانجام اعضای شورا به تغییر نام خیابان اردلان به مرتضی ممیز، کوچه رأفت به شهید اسماعیل حیدری تغییر نام کوچه هفتم به شهید میرزایی و تغییر نام استخر بانوان به اسد بیگی و نامگذاری یک سالن چند منظوره فوتسال به نام فرشته کریمی و نامگذاری یک سالن دیگر به نام حشمت الله کهندل رأی دادند.

logo-samandehi