آثار یعقوب امدادیان کتاب می‌شود

توکا ملکی از آماده‌سازی کتاب آثار یعقوب امدادیان برای انتشار خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنر آنلاین ، توکا ملکی نویسنده و مترجم، با این توضیح که آثار یعقوب امدادیان در قالب کتاب نشر می‌یابد به هنرآنلاین گفت: این اثر شامل زندگی‌نامه، مجموعه مقالاتی که در تحلیل آثار این هنرمند نوشته شده و کارهای که در دوره‌های مختلف خلق کرده، می‌شود.

او که علاوه بر نگارش بخش زندگی‌نامه در گردآوری قسمت‌های دیگر کتاب نیز همکاری دارد، افزود: کتاب آثار یعقوب امدادیان از سوی نشر نظر منتشر خواهد شد.

Image result for توکا ملکی

ملکی ضمن یادآوری انتشار کتاب "آوای یک زندگی" توسط انتشارات هفت رنگ، توضیح داد: این کتاب گفت‌وگویی با پری ملکی درباره زندگی، آثار و فعالیت‌های این هنرمند از گذشته تا به امروز است. این اثر آذرماه نشر یافته ولی تا قبل سال جدید به چاپ دوم می‌رسد.

او درباره کتاب "فرهنگ مختصر تصویری هنر" با زیر عنوان تحلیل و تصویر، نقاشی و مجسمه که امسال در بخش کتاب سال گروه کودک و نوجوان نامزد شده بود، اظهارداشت: این اثر که نوشته سونیا وایلوک. مور و پاملا شیلز است سال گذشته توسط انتشارات قدیانی منتشر شده و به نوعی تاریخ هنر برای نوجوانان محسوب می‌شود. این کتاب با زبان بسیار ساده به سبک‌‌ها و تکنیک‌های مختلف هنری، زندگی و آثار نقاشان و مجسمه‌سازان مشهور، شیوه‌های پدیدآمدن آثار هنری و تنوع آثار هنری در سراسر جهان پرداخته است.

تالیف "زنان موسیقی ایران، از اسطوره تا امروز"، ترجمه "نور در هنر" نوشته گیلیان ولف، "از سیر تا پیاز هنر" نوشته مریل و ملکم دانی ترجمه و تالیف ملکی، "فرهنگ اصطلاحات هنری و اعلام هنرمندان" نوشته رویین پاکباز با همکاری ملکی، تالیف "هنر نوگرای ایران"، "نقاشان نوگرای ایران: بهجت صدر"، با همکاری ملکی و "این شاخه مال من است؛ درباره پرویز کلانتری" نوشته منصور ملکی و توکا ملکی از جمله آثار نشر یافته اوست.

logo-samandehi