کمک دولت به پروژه ساخت و ساز مقبره‌الشعرا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به همراه شهردار تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان از روند اجرای پروژه مقبره‌الشعرا بازدید کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از پروژه مقبره الشعرا اظهار داشت: امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم از سوی دولت شاهد تسریع در اتمام این پروژه باشیم.

جواد رحمتی افزود: تصمیمات اتخاذ شده برای کوتاه مدت بر این مبنا است که با بهره‌برداری از ضلع شمالی پروژه، امکان تردد شهروندان و گردشگران در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بدنه ضلع شمالی احداث شده و در چندماه آینده با تکمیل سقف و کف آن، شاهد آزادسازی و بهره‌برداری از بخش شمالی مقبره‌الشعرا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مقبره الشعرا یک پروژه ملی است و برای کشور و استان ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

رحمتی افزود: شهرداری تبریز از بابت کمک به اجرای این پروژه ورود پیدا کرده و دولت نیز برای تسریع در تکمیل آن کمک خواهد کرد.

مقبره‌الشعرا یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز است که در محله سرخاب واقع شده است. این مکان در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۱۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مقبره‌الشعرا در گذشته با اسامی حظیر‌ه‌الشعرا، حظیره‌القضاه و قبرستان سرخاب نیز نامیده می‌شد.

بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از ۸۰۰ سال پیش در این آرمستان به خاک سپرده شده‌اند. از معروفترین آرمیدگان در مقبرةالشعرا می‌توان به اسدی طوسی، خاقانی شروانی، لسانی شیرازی، انوری ابیوردی، ذوالفقار شروانی، سید محمدحسین شهریار، میرزا طاهر خوشنویس تبریزی و.... اشاره کرد.

logo-samandehi