فروش میراث ملی فرانسه برای کمک به بیمارستان‌ها

فرانسه قصد دارد برخی از اثاثیه تاریخی و ملی را برای کمک به بیمارستان‌های این کشور به فروش برساند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، یک آژانس خدمات‌رسانی تحت پوشش وزارت فرهنگ فرانسه که مسوولیت جمع‌آوری مجموعه‌ای از اثاثیه ملی این کشور را برعهده دارد،‌ فهرستی از اشیائی که قرار است در ماه سپتامبر برای کمک به بیمارستان به حراج گذاشته شوند را ارائه خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که مشخصا کدام اشیا به فروش گذاشته خواهند شد و مسوولان تاکنون از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده‌اند، اما به گفته رسانه‌های فرانسه حدود ۱۰۰ اثر قرن نوزدهم، به‌خصوص آثار متعلق به دوران حکومت «لوئی فیلیپ یکم» در این فهرست قرار خواهند گرفت.

فروش این آثار بی‌سابقه نبوده اما فروش این تعداد اثر به صورت همزمان رویدادی نادر و کم‌سابقه است.

به گفته مسوولان، آثاری در این فهرست قرار خواهند گرفت که از ارزش میراثی کمتری برخوردار هستند. عواید حاصل از این حراجی به بنیاد «بیمارستان‌های پاریس و بیمارستان‌های فرانسه» اهدا خواهد شد.

همچنین با فروش نقاشی‌های اصلی «آلبر اودرزو»، یکی از نقاشان مجموعه داستان‌های «ماجراهای آستریکس» که ماه گذشته در سن ۹۲ سالگی درگذشت، به بیمارستان‌های فرانسه کمک خواهد شد.

قرار است این حراجی که ارزش برخی از آثار آن بین ۸۰ هزار الی ۱۲۰ هزار یورو تخمین‌زده شده است،‌ در بیست و ششم ماه «مِی» برگزار شود.

logo-samandehi