پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی به مناسبت درگذشت حسن توفیق

حسن توفیق به عنوان یکی از پیشگامان کارتون و کاریکاتور در مطبوعات ایران، نقشی پر رنگ در پیشرفت این هنر در ایران داشت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ هادی مظفری در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت حسن توفیق ـ کارتونیست و مدیر مسئول نشریه توفیق ـ نوشت: استاد حسن توفیق مدتی نزدیک به سه دهه مدیریت نشریه طنز و فکاهی توفیق را بر عهده داشت و از همین رهگذر، هنرمندان بنام را گرد هم آورد و همچنین به جوانان امکان کار و بال و پر پیشرفت در کار طنر و کاریکاتور داد.

مظفری در ادامه این پیام نوشته است: درگذشت استاد حسن توفیق را به خانواده توفیق و همچنین جامعه پرتلاش و موفق کاریکاتور ایران و همینطور فعالان عرصه روزنامه و مطبوعات ایران تسلیت عرض می کنم. امیدواریم مانند همیشه که هنر کاریکاتور و کارتون ایران در جهان درخشیده و نام ایران را در عرصه های هنری جهان زنده و سربلند نگه داشته است، ازین پس هم شاهد موفقیت کارتونیستها و کاریکاتوریستهای ایرانی در جهان باشیم. بی شک وجود کسانی مانند حسن توفیق و شناخت ایشان از سوی جوانان می تواند انگیزه قوی برای پیشرفت باشد. از خداوند متعال برای حسن توفیق آرامش روح و غفران الهی خواستارم.

گفتنی است که حسن توفیق روز یکشنیه 11 خرداد به علت ایست قلبی درگذشت و در قطعه نام آوران بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

logo-samandehi