اندرو مک‌‌کارتی عکاسی با 50هزار عکس از ماه

معرفی هنرمند

«اندرو مک کارتی» عکاسی است که از کودکی به فضا علاقه داشت و اشتیاق وی به فضا از زمانی که با تلسکوپ پدرش ماه و سیاره‌ها را تماشا می‌کرد، آغاز شد.

اندرو همیشه درنظر داشت که با عکس هایش الهام بخش دیگران باشد. فرآیند عکاسی او برنامه سختی دارد، او برای هر عکس فرآیند متفاوتی را طی می‌کند و شرایط و آب و هوا را بررسی می‌کند تا وقتی همه چیز خوب و آسمان صاف باشد. اندرو ۵۰ تا ۱۵۰ هزار فریم عکس مجزا را با هم ترکیب کرده تا به تصاویر خیره کننده‌ای دست یابد که در این گزارش شرح داده شده است.

این عکاس با ذوق ۵۰ هزار عکس گرفته تا تصویری ۸۱ مگاپیکسلی از کره ماه بسازد.

به این عکس بسیار با کیفیت و باورنکردنی از کره ماه بنگرید.

شاید تصور کنید این عکس با تجهیزات فوق پیشرفته و گران‌قیمت عکاسی ثبت شده است ولی این‌طور نیست.

این عکس که توسط اندرو مک‌‌کارتی (Andrew McCarthy) گرفته شده، از ترکیب ۵۰ هزار عکس ساخته شده است. اندرو عاشق عکاسی از آسمان و فضا است.

این عکاس نجوم که در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا زندگی می‌کند؛ این ۵۰ هزار عکس را با دو دوربین ثبت کرده است؛ دوربین بدون آینه سونی a7 II و ZWO ASI224MC (یک دوربین عکاسی ۲۵۰ دلاری.

بخش‌های نورانی این ماه از ۲۵ قطعه یا کاشی تشکیل می‌شوند که در فتوشاپ با هم ترکیب شده‌اند. هریک از این قطعات یا کاشی‌ها نیز توسط حاصل ترکیب ۲ هزار عکس با کیفیت بالا است که با دوربین ZWO ثبت شدند.

ستاره‌ها و بخش تاریک ماه نیز با دوربین سونی a7 II عکس‌برداری شده است. بخش‌های تاریک ماه شامل ۱۳ کاشی هستند که هریک از آن‌ها هم حدود ۵۰ عکس در پشت سر خود دارند.

ستاره‌ها نیز با ۵۰ عکس گرفته شده توسط دوربین سونی ساخته شدند.

عکس‌ها با نرم‌افزار AutoStakkert روی همدیگر قرار گرفتند تا کیفیت تصویر را افزایش دهند. در مرحله بعدی، با فتوشاپ پردازش و ترکیب شدند تا تصویر نهایی به دست آید.

مک‌کارتی می‌گوید در فتوشاپ نیاز به انواع ماسک‌ها، تکنیک‌های histogram stretching و تنظیمات کنتراست داشته است تا آن زاویه دید مدنظرش فراهم شود.

شاید برای یک عکاس معمولی، ساختن چنین عکسی بسیار عجیب باشد و دلایل انجام آن نامشخص ولی برای یک عکاس عاشق منظومه شمسی و آسمان، گرفتن ۵۰ هزار عکس از کره ماه و تبدیل آن‌ها به یک عکس ۸۱ مگاپیکسلی بسیار لذت‌بخش است.

این عکس از کره ماه تنها عکس مشهور اندرو مک‌کارتی نیست.

در ۲۳ فوریه، اندرو مک کارتی، عکسی از ماه در نزدیکترین فاصله‌ی آن تا زمین یعنی در حالت بدر (ماه کامل) که به‌ آن ابرماه یا سوپرمون گفته می‌شود، منتشر کرد. با نگاه به این تصویر می‌توانید سایه‌های لطیف رنگارنگ را به طور واضحی در این عکس رنگی بببینید. مک کارتی می‌گوید که اتمسفر از شفافیت کریستالی که او می‌خواست جلوگیری می‌کرد.

در اکثر تصاویر ماه، نمی‌توانید این رنگ‌ها را ببینید، اما هرچه مک کارتی بیشتر به سمت ماه پیش می‌رفت این رنگ‌ها آشکارتر می‌شدند.

مک کارتی برای ایجاد عکسی از ماه که شبیه آن را قبلا ندیده‌اید، اطلاعات رنگ را از ۱۵۰ هزار عکس استخراج کرد. در واقع، این رنگ‌ها وجود مواد معدنی در سطح ماه را نشان می‌دهند. مک کارتی عکس‌ها را در سایت ردیت منتشر کرد و در‌ آنجا توضیح داد که چگونه تاکنون این عکس‌های خلاقانه از سوپرمون را ایجاد کرده‌ است. وی می‌گوید که چندین بار عملیات ماسک، تنظیم هیستوگرام و کنتراست را انجام داده است تا تصاویر دلخواه او حاصل شوند. او می‌گوید:

رنگی که قبلا در این عکس وجود داشت، پشت تشعشع بازتابش ماه پنهان شده و نشان دهنده‌ی وجود مقداری مواد معدنی در ماه بود. در صورتی که با مشاهده‌ی تیزبینانه‌تر٬ تصاویر قبلی من جزئیات بیشتری را به شما نشان می‌دادند٬ این عکس به شما نشان می‌دهد که اگر چشم و مغز ما نسبت به رنگ‌ها حساسیت بیشتری داشتند٬ ما می‌توانستیم ماه را به این شکل ببینیم.

وی همچنان اظهار داشت که قسمت‌های آبی رنگ نشان دهنده‌ی مقدار زیاد تیتانیوم و قسمت‌های نارنجی رنگ نشان دهنده‌ی مقدار پایین تیتانیوم در سنگ بازالت (مرمر سیاه) است. او توضیح داد که چگونه قادر به ثبت رنگ‌های ماه به طور دقیق بوده است. وی به این منظورعکس‌های زیادی گرفته که تاری ناشی از تلاطم اتمسفری و نویز ناشی از سنسور دوربین از بین برود.

در صفحه اینستاگرام او به نشانی @cosmic_background می‌توانید عکس‌های بیشتری از فضا ببینید. از جمله، عکسی از منظومه شمسی که از داخل خانه خود گرفته است.

منبع: Petapixel /az-photo

logo-samandehi