روایت گلرخ بخشی از نمایش آثارش در گالری خط سفید

"پهنه ای از رنگ" عنوان نمایشگاه نقاشی های گلرخ بخشی است که از روز جمعه 18 مردادماه در گالری خط سفید برپا شده است.

گلرخ بخشی در توضیح هدف از جمع آوری مجموعه آثارش در این نمایشگاه گفت: در آثار من سوژه وجود ندارد، فقط خطوط و شکل و رنگ هست، ولی سعی می کنم در آثارم از احساسات و عواطفم بگویم.
به نظر من در جامعه و محیط اطرافمان پر از تنش و پیچیدگی هاست که این خود ما انسان ها هستیم که باعث این پیچیدگی ها می شویم.
به نظر من این پیچیدگی ها می تواند مثل این لکه های رنگی و خطوط آزاد در آثارم خیلی ساده و قابل حل باشد...، و یا بر عکس این نقاشی ها می تواند برای مخاطب خاصش پیچیده باشد.
هدف من در این آثار نشان دادن مینیمال هایی برای زنگی است، که به نظرم در این روزگار همه به آن احتیاج داریم...
این مجموعه از آثارم حدودا یک سال زمان برده است، اما برخی از آثار ظرف چند روز و برخی دیگر هفته ها زمان برده است.

این هنرمند نقاش درمورد تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثارش بیان کرد: در این نمایشگاه تعداد ۱۶ اثر را به نمایش گذاشته ام، که ۱۲ اثر از آنها در سایز های ۸۰*۱۰۰ و ۴ اثر در سایز های ۱۰۰*۱۲۰ هستند؛ که به سبک انتزاعی و با تکنیک رنگ روغن اجرا شده اند.

به گفته بخشی، عنوان نمایشگاه مجموعه آثار این هنرمند با مشورت استاد نقاشی اش (فریدون امیدی) انتخاب شده است.

وی در ادامه بیان کرد: من از مکتب هنر مینیمالیسم پیروی می کنم، چون قصد دارم که سادگی و خالی از پیچیدگی را بیان کنم.

گلرخ بخشی در پاسح به سوالی مبنی بر اینکه این شناخت و کنکاش درونی از کجا آغاز شده است و آیا ادامه خواهد داشت، اینگونه توضیح داد: من کلا اتفاقات روزمره و پیچیدگی های این روزها که همه شاهد و درگیر آن هستیم را بیهوده می دانم و به نظر من انسان ها اگر از این شلوغی ها و پیچیدگی ها فاصله نگیرند احساسات و عواطفشان رو به تباهی خواهد رفت، از این رو برای بیان عواطف و احساساتم هیج جایی بهتر از بوم پیدا نکردم.

همیشه به دنیال مینیمال هایی برای زندگی می گردم و سعی می کنم این مینیمال ها را در نقاشی هایم به نمایش بگذارم.

وی در آخر افزود: برداشت از آثار هنری آزاد است و هنر حدو مرزی ندارد، ولی در سبک انتزاعی این قضیه بیشتر است، یعنی هر مخاطب با توجه به نوع شخصیت و روحیه خود می تواند برداشت متفاوت و منحصر به فرد داشته باشد... .
مثلا یک موسیقی برای یک نفر آرامش بخش و برای دیگری ناراحت کننده و استرس آور است.


نمایشگاه "پهنه ای از رنگ" تا 28 مردادماه همه روزه بجز سه شنبه ها در گالری خط سفید به نشانی ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک 22 دایر خواهد بود.

logo-samandehi