چالشی برای حواس پنجگانه در عکس های چریچلی

معرفی هنرمند

جاناتان چریچلی عکاسی اهل انگلیس است که با دوربینش طبیعت را به طور منحصر به فردی به تصویر می کشد.

به گزارش گالری آنلاین، چریچلی یکی از بهترین عکاسان فاین آرت در دنیای امروز است که به سرعت کار می کند و آثار قابل تشخیص وی در نمایشگاه ها و گالری های سراسر جهان و مجلات و کتاب ها مشاهده می شود؛ همچنین بخش زیادی از مجموعه های فاین آرت بین المللی نیز مربوط به این هنرمند است.

چریچلی در مورد عکاسی و رویدادهای دریانوردی در سراسر جهان صحبت کرده و کارهای خود را ارائه می دهد.

وی همچنین بنیانگذار و مالک Capture Earth و Ocean Capture- دو شرکت متخصص در کارگاه ها و تورهای عکاسی لوکس- است.

چریچلی در شهر لندن در انگلیس متولد شد و پس از عزیمت به شهر قایقرانی معروف لیمینگتون در سواحل جنوبی کشور در سن 14 سالگی از دریا غافل شد.

این هنرمند سالها بعد با مهاجرت به جنوب فرانسه به عنوان بازاریاب حرفه ای و مدیر برند موفق شد تا به اشتیاق واقعی خود بازگردد یعنی ترکیبی از دریا و عکاسی فاین آرت.

وی تاکنون در بیش از 35 کشور جهان از جمله موزامبیک، ژاپن، چین، کامبوج، شیلی، گرینلند و آفریقای جنوبی مشغول به کار بوده است.

این هنرمند توسط نشریه Sunday Times به عنوان یکی از " 100 عکاس برتر همه زمان ها " معرفی شد.

نخستین کتاب وی با نام "SILVER" یک نسخه 136 صفحه ای از هنر فاین آرت در سال 2014 منتشر شد. در سال 2016 چریچلی به عنوان حامی فعال حفاظت از اقیانوس، عضو انجمن (FRGS) Royal Geographic Society شد.

وی هم اکنون به همراه همسر و خانواده اش در جنوب فرانسه زندگی می کند.

چریچلی یک کمالگرا و دارای وسواس در عکاسی سیاه و سفید است. بخش ها و جزئیات کار او به ما امکان می دهد تا هم روح مناظر را کشف کنیم و هم حس آرامش بخش و تامل کننده ای دریافت کنیم.

برای این عکاس زیبایی طبیعی به معنای کمال نیست، به معنی منحصر به فرد بودن است و بر این اساس عکسهایش مانند چشم اندازهای ناشناخته و جدید به نظر می رسند.

جو مناظر وی بلند یا تماشایی نیست بلکه سکوت زیبا را هنگام بازی با قدرت طبیعت- که او در جنگل ها، وسط دریا یا چشم انداز یک منظره با آن روبرو می شود- تداعی می کند.

چریچلی صحنه را با دوربین خود مانند یک کوهنورد کشف می کند و نیروهای طبیعت را در تصاویر چشمگیر مانند مجموعه ای طوفانی از ابرها و سیارات که در اثر باد خم شده اند یا بادبان های محکم و کشیده که ناگهان در حال پخش شدن هستند، ضبط می کند.

بیننده می تواند چشم انداز آثار چریچلی را حس کرده و باد، سرما، فاصله و مقاومت را استنشاق کند زیرا این عکاس با اطمینان و پشتکار با دوربین خود مقابله کرده است.

تهیه و تنظیم: بهاره زالی/ مریم محمدزاده

منبع: uniquespiration /jonathanchritchley /hu17/Wilkinson /oceancapture

logo-samandehi